Jeg gjorde et Google-søk og fant noe som kanskje kan være det som feiler din fisk. Sikker er jeg ikke, men det ligner. Det er en virussykdom som det ikke finnes noe medisin mot. Ifølge artikkelen kan fisken leve bra med svultsen og dens eget immunsystem kan tilmed få svultser til å gå tilbake. Det avhenger av regelmessige vannbytter og optimale leveforhold ellers. Men: smitten finnes i vannet og andre fisk kan også angripes.
Jeg får dessverre ikke til å legge klikkbar link til siden med artikkelen på, men her er adressen:
http://www.fishtanksandponds.co.uk/fish-health/lymphocystis.htmlEdit: Jeg fant dette i
sykdomsartikkelen til Frank Angell som ligger her på forumet.
Virus:
Det finnes svært mange virus som kan ramme fiskene. Mange av disse finnes det svært lite informasjon om, blant annet på grunn av virusenes evne til å endre arvestoffene sine. Det vanligste viruset er imidlertid Lymphocystis. Viruset kjennetegnes ved at fisken får eggklumplignende utvekster på finner, hode og kropp, uten andre allmennsymptomer. Smitter direkte gjennom vannet. Angrepne fisk bør avlives, da det ikke finnes noen kjent behandling for dette.
Du bør google litt på egenhånd og se om du finner mer, særlig bilder.