Erfaringer med: Sera fil 900?

Er det noen som har erfaring med denne pumpen, eller andre i den serien?
Ingen erfaring med SERA pumper?
Sitter med ett tastetrykk, fra å kjøpe dette utvendige filteret...
Skulle bare ha fått hørt om det er verd penga
SERA pumpe....
Er det virkelig ingen her som har erfaring med SERA pumper....
Tyder vell på at alle VET at de er dårlige???????
Tror ikke disse filtrene er spesielt utbredt her til lands. Hjalp deg nok ikke så mye
Utrolig billig!!!
366,25 Kr for en utvedig pumpe, med filtermateriale, og en kapasitet på 900 l/t er vell SABLA billig uansett?
Nå kommer jo Norsk mva, porto og forenklet tollgebyr i tillegg.
har du link til den pumpen?Eneste sera pumpen jeg har er en sera p700 innvendig.bra trykk i pumpen men ikke så veldig fornøyd med den ellers, men duger nok til jobben. til den dag kommer jeg bytter den ut med en eheim.
Gammelt merke?
Sera er ett merke vi ikke ser så mye til her for tiden later det til.
men ei dame jeg kjenner (bynner å bli oppi åra hu nå da) drev en dyrebutikk her på smøla før.
en gang fikk jeg se det hu hadde igjen av akvarie utstyr, (butikken ble nedlagt til slutt. ) og der var det mye sera utstyr. gamle pumper, varmekolber og dritt og lort. men likevel meget spennende å se!
fikk forresten ei gammel akvarie bok fra henne.
på dansk den!
reklamererer for sera. og....

okay... dette var vel strengt tatt ikke noe fornuftig svar på spørsmålet ditt..
jeg stopper her!!


sorry..
Selv om de ser tilsynelatende ganske like ut, betyr det ikke at de kvalitetsmessig er like

Her er litt av infoen fra siden til produsenten;
[External Image]

Jeg syntes pumpeserien er ganske glad i suppe (les: 240V), med tanke på gjennomstrømmingen. Volumet til filtermassen, er relativt normalt. Hvilken filtermasse som følger med, har selvsagt betydning. Kun bioballer\ høykapasitetssubstrater er å anbefale som filtermasse til utvendige filtre.
Rent oppsett med svamp\ vatt er bortkastet.

Når det gjelder fluvalen, er dette ett merke som er vesentlig mer annerkjent her til lands. Svært mange akvarister er fornøyde med Fluval-filtre, andre sverger kun til Rolls (les: Eheim).

Forresten; modellen 304 er for lenge siden gått ut av produksjon, og er erstattet med 305. Om det betyr noe for deg

Sammenlinger man disse to filtrene du linker til på papiret, er i mine øyne Fluvalen hakket bedre enn Sera.
Driftsmessig\ støymessig\ vedlikeholdsmessig har jeg ingen forutsettinger for å si noe som helst
Tilfeldig bekjentskap
© JoBo
Reklame for plussmedlemskap