Aldri klart vann!! :s

Jeg får aldri ordentlig klart vann i karet! Det er litt gråaktig,masse små partikler til enhver tid. Jeg har en pumpe som er dimensjonert til kar på 500liter og jeg har kun 240 så burde ikke være den som er problemet. Slangene til pumpa begynner å bli ganske møkkete innvendig nå,kan det være en grunn til problemet? Skal kjøpe slangebørste som er lang nok,har spurt i butikkene her men må nok ty til nettbutikk,ingen som har! Og hvor ofte bør man bytte finfilteret i tønna? Vil tro at dette kanskje ikke greier å ta unna bra nok..dessuten så er det noe møkk i utgangspunktet!! Tips til finfilter?
Inaktiv bruker
Regner med du har finfilter siden du skriver om dette.. Det burde skille ut de små tingene. Hvor lenge har pumpen vært i gang? Mulig det blir bedre filtrering av de små partiklene når filtermassen begynner å bli litt tettpakket
Det har humpet og gått i litt over ett halvår nå! Og har en' gang åpna tønna å rensa litt forsiktig og synes at finfilteret virket temmelig slapt!
Har du sjekket vannstrømmen? Hvis strømmen er redusert, så bør du rense deler av filteret noe... Ikke overdriv rensingen, men det kjenner du vel til?

Filtervatt er visstnok det fineste av finfilter, men blir lett tettet til. Men du kan prøve med et lag i toppen av pumpa...

En av årsakene kan være overfóring... Dette fører til økt slamdannelse, og infusorievekst..
Vannstrømmen er bra! Men ser at slangene burde vært rensa,endel slam inne dem.Kan kanskje prøve med litt filtervatt,jeg har tetratech sin største utvendige filter og synes ikke at alle filterdelene som kommer med det filteret er av det best. Spørs om det kan være en fordel å bytte til noe annet filtermedie enn det som følger med..
Hvis finfilteret er slappt, så trenger det nok å byttes... Ser det på en måte sammentrykket ut? Da vet du hva du må gjøre...
Ja det ser en smule innsunket ut ja
Hei.
Det går ann å ta en tau bit med filt/fillebit i ene enden, så drar man den igjennom slangen, så får man vasket der inne. Billig å enkelt er det å.
da vannet ble stygt i karet mitt kjøpte jeg en kullsvamp, å nå er vannet krystallklart.
men kullsvamp bør veø helst anvendes rett etter medisinering.
dessuten har du kanskje allerede en kullsvamp i filteret?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap