Levetid/brukstid på Ehfisubstrat pro?
Postet 09.10.07 kl 01:07
I denne produktomtalen skrives det at det er nærmest evigvarende Det er lenge det
Postet 09.10.07 kl 01:21
Postet 09.10.07 kl 11:17
Postet 09.10.07 kl 13:00
Postet 09.10.07 kl 15:23
Postet 10.10.07 kl 00:17
Da har vi vel konstantert at det er nesten ingen her på forumet som noen gang skifter ut substratet sitt, det blir bara skyllt i vann fra tanken når gjennomstrømningen er blitt betraktlif redusert.
Jeg har forøvrig en 2028 som stod med fyllt med substrat og vann i flere uker etter jeg tømte ett kar. Når jeg åpna filteret tilslutt kunne vel lukta sammenlignes med luktesalt. Luftveiene mine har aldri blitt så fort åpne, nesespray er ingenting forhold. Jeg sto lenge å lurte på om alt innholdet skulle gå i bosset, men hva med å spyle og koke det. Dette dreper jo alt, men er det brukbart videre?
Jeg har forøvrig en 2028 som stod med fyllt med substrat og vann i flere uker etter jeg tømte ett kar. Når jeg åpna filteret tilslutt kunne vel lukta sammenlignes med luktesalt. Luftveiene mine har aldri blitt så fort åpne, nesespray er ingenting forhold. Jeg sto lenge å lurte på om alt innholdet skulle gå i bosset, men hva med å spyle og koke det. Dette dreper jo alt, men er det brukbart videre?
Postet 11.10.07 kl 14:32
Jeg har opplevd det samme Lars, og jeg har bare ikke maktet tanken på å bruke det filtersubstratet om igjen....
Det river så jæ.... i nesa at jeg kan liksom ikke forestille meg at den stanken noensinne vil kunne fjernes helt fra så porøst materiale.
Så jeg har kastet det, og heller fyllt på nytt substrat. Det er de eneste tilfellene der jeg har kastet Eheim filtersubstrat.
Ellers brukes det, som de andre nevner og som trådens tema var, i mange år.
Det river så jæ.... i nesa at jeg kan liksom ikke forestille meg at den stanken noensinne vil kunne fjernes helt fra så porøst materiale.
Så jeg har kastet det, og heller fyllt på nytt substrat. Det er de eneste tilfellene der jeg har kastet Eheim filtersubstrat.
Ellers brukes det, som de andre nevner og som trådens tema var, i mange år.
Postet 11.10.07 kl 15:39
Endret: 11.10.07 kl 15:40
Postet 11.10.07 kl 15:44
Postet 11.10.07 kl 18:51
Postet 11.10.07 kl 21:34