Juwel 180l - lurt med utvendig filter?

Har altså ett Juwel 180L vision akvarium. Dette akvariumet har som sagt det standar innvendige filteret som alle Juwel akvarium kommer med. Etter skifte til sand i bunnen synes jeg det er vel mye partikler som svever rundt i vannet.

Jeg lurer derfor på om det kan være lurt å skaffe ett utvendig filter samt beholde det innvendige?

Ønsker ikke å ta ut det innvendige filteret da jeg da vil mangle bakgrunn på denne plassen (vil se lite pent ut).

Dersom man kan ha ett utvendig og ett innvendig filter. Hvilket utvendig filter anbefaler dere på en 180L? (ett must er at det ikke bråker...)

Og...vil ett utvendig filter egentlig gjøre noe med partiklene jeg nå har i vannet?
Hvis du nettopp har skiftet til sand vil det ta noen dager før svevepartiklene legger seg. Når de har lagt seg kan du se om du likevel ønsker et utvendig filter. Jeg har en Juwel 160 liter med sand som har originalt innvendig filter. Det går helt bra. Har byttet pumpehodet til en kraftigere enn det som stod i (1000 l/h).
Det er snart fjorten dager siden jeg skiftet til sand, men det er ikke sand eller støvpartikler, men alt annet rart som samler seg på bunnen. Det er disse partiklene jeg skulle ønske filteret greide å få unna.
Eheim 2026 vil da gjøre susen
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap