Forslag til filter? (180l)

Hadde vært kjempe fint om noen kunne foreslå ett utvendig filter. Jeg har i dag ett Juwel 180l kar, med det innvendige filteret. Min plan er å la det innvendige filteret gå sammen med ett utvendig filter. Siden jeg har ingen erfaring med utvendig filter, ønsker jeg forslag

Bør helst være ett filter med lite støy, da karet står i stuen.

Hva med å fjerne den innvendige filterboksen og gå for et Eheim 2028. Holder på med å sette opp et 180 liters Juwel der jeg gjør denne varianten.

fluval fx5 er billig å bra
Siden den innvendige veggen er tilpasset det innvendige filteret ønsker jeg ikke å gjøre dette. Blir liksom ikke så pent med en åpning uten bakgrunn....Skal jeg sette inn en bakgrunn så må jo karet tømmes og tørkes og den muligheten har jeg dessverre ikke...

Derfor tenke jeg at det kanskje var greit å ha to filter gående
Simgirl
Siden den innvendige veggen er tilpasset det innvendige filteret ønsker jeg ikke å gjøre dette. Blir liksom ikke så pent med en åpning uten bakgrunn....Skal jeg sette inn en bakgrunn så må jo karet tømmes og tørkes og den muligheten har jeg dessverre ikke... Derfor tenke jeg at det kanskje var greit å ha to filter gående :-)


Jeg fjernet det innvendige filteret i mitt 180-liters juwelkar og satt inn en bit med bakgrunn uten hverken å tømme eller tørke karet. Averterte rett og slett her på forumet etter om det var noen som hadde et lite stykke til overs av bakgrunnen jeg trengte, og det var det Så senket jeg vannstanden litt, og silikonerte fast bakgrunnen i toppen av karet, ventet et par dager, og økte så vannstanden til normalt igjen. Har ikke angret et sekund! karet ser 1000 ganger bedre ut uten den forferdelige filterboksen!
I mitt 180liters kar har jeg det innvendige juwel-filteret pluss en Tetratec ex700, og jeg syns det funker bra
Vil også holde plenty med en Eheim 2026, men for all del ingen uting å bruke 2028, som jeg selv har i mitt Rio 240.
Plussmedlem
Hvis du går for Fluval FX-5 - Husk at dette filteret er ganske bredt. Tror det er nærmere 41 cm. Tviler på at skapet til Rio 180 klarer å romme dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap