Foringsautomat

Hei. er det noen som kan anbefale en god foringsautomat? Har nettopp startet opp akvarie med diskus, og jobber offshore så jeg er borte 14 dager i strekk.

Nina
Inaktiv bruker
"foringsautomat"
Du kan jo be någen så du kjenne godt så bor i nabolaget eller någe t å mada de når du e offshore. Eller??
Plussmedlem
Discus er ikke den beste fisken å ha gående på foringsautomat i 14 dager.
Fôringshjelp av "naboen" er absolutt det beste.
Men om det er voksen fisk så kan det gå bra en stund hvis de spiser tørrfor.
Eheim er jo et bra merke.
Så må du huske på å stelle ekstra godt med fiskene dine i løpet av de fire ukene du er hjemme
Hvordan går det egentlig med diskus uten vannbytter i to uker? Jeg trodde de måtte ha vannbytter flere ganger i uka, jeg...?
Det bekymrer meg å reise fra dem 14 dager offshore, men han som solgte fiskene mente de var hardføre, han reiste fra discusene på ferie og hadde mange akvarier med discuser. Dette er oppdretts discus så de tåler litt mer, men skal være nøye med vannskifte og ellers det som trengs de 4 ukene jeg er hjemme. Ellers skal jeg få noen til å se til dem noen ganger når jeg er i offshore. De trives godt nå og jeg håper det går bra......
Plussmedlem
Nina Kapstad
Det bekymrer meg å reise fra dem 14 dager offshore, ......


Da må du gifte deg eller få samboer Da har du både fôringshjelp og vannskiftemedarbeider...
Slik løste jeg problemet da jeg begynte å jobbe offshore....

Hehe...Det var en spøk...Håper ikke kona mi er pålogget på AF nå....
Nina, er det de samme små diskusene du snakker om i denne tråden...?
Det aner meg at dette kan bli katastrofe, beklager å måtte si det, men en gjeng unge diskus i oppveksten som går fjorten dager uten vannskift og kun lever på tørrfôr fra fôringsautomat... det er en oppskrift på katastrofe
Et par voksne diskus hadde vært èn ting, men en gruppe småtasser....
Skal få noen til å gi descusene litt mygglarver i tilegg til tørrfor de 14 dagene og foreta vannbytter. Takk for alle svar.

Nina
Nina, jeg er borte 4 dager i uka fra mine Discus. Dette var noe jeg var ekstremt lite komfortabel med i begynnelsen.
Det jeg gjorde, var at jeg fikk noen jeg stolte på til å hjelpe meg.
Jeg har en søster, (som forøvrig også er fasinert av akvarium og vil kjøpe ett kar selv nå) som mater dem for meg.
Hun gir alle fiskene mine nøyaktig den maten jeg ber henne om og nøyaktig så mye av fòret som jeg ber henne gi nøyaktig så mange ganger om dagen jeg ber henne gjøre det.
I tilegg bytter hun vann èn til to ganger i løpet av de 4 dagene jeg er borte, så kommer jeg å bytter vann 2-3 ganger til når jeg er hjemme.

Har ikke min søster mulighet, har jeg ei mor som er helt forelsket i Discusene. Når det er sagt så er mamma den absolutt siste utvei, siden hun er så forelsket at hun gjerne gir "bittelitt" mer mat siden Discusene ser så sultne ut.....
Søstera mi vil ikke gi mygglarver da. hehe. så det må jeg gi når jeg er hjemme.
Nå er det selvfølgelig veldig stor forskjell på 4 dager og 14 dager.
Men dersom du har en slektning, venn eller kjæreste/ektefelle som du stoler på, så er det jo lov og spørre.
Discus krever jo liksom det lille ekstra.
Jeg har allerede snakket med en i familien som har fisker selv, han skal se etter discusene når jeg er vekk, men han kommer ikke hver dag. Jeg har bestilt Eheim foringsautomat. Familien min bor på østlandet, men skal høre med noen venner også.

Nina
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap