Filtermedie til am-top

Har nettopp kjøpt en helt ny Am-Top Proffesional(beregnet til 500-550l).
Denne skal være i 250 l, hvor det er voksne og "barn" av guppy og sverddrager, her er også corydoras, neon tetra og ancistrus.

Men, hvilket filtermaterialet er best å bruke? Og i hvilken skuff? (Dette med filtermedie, osv er jeg veldi dårlig på, nybegynner som jeg fortsatt er

Antar at jeg blir å bestille dette over nett, så linker er velkomne
Plussmedlem
Regner med at det er AM-TOP'en som ligner på slike Eheim filter.
Ehfimech og Ehfisubstrat er da et godt alternativ. Filteroppbyggingen ser du på tegningen.
Jeg byttet nylig til Eheim-oppsett på en Am-Top 3337. Kjøpte da et filtermediesett til Eheim hos Webzoo, det ble MYE billigere enn å kjøpe løst. De to kurvene på 3337 er vel ca 2,5-3 L. Hadde Ehfimech i den ene og Ehfisubstrat i den andre. Fikk etterpå høre at jeg godt kunne hatt mindre mech og mer substrat.

NB! Fin- og grovfilter må du kjøpe utenom denne pakken da, de passer ikke.
Takker for svar
Henriflette, hvilken av disse filtemdiene fra webzoo bestilte du? (Det sto ingenting om størrelse og jeg husker ikke hvor store disse pumpene til eheim er

Er det kun Ehfimech og Ehfisubstrat jeg trenger?
I pumpen fulgte det med et slags hvitt medie, og et slags svart(Lå oppe/nede i pumpa), hvor plasseres da disse i forhold til det jeg kjøper?(Ehfimech og Ehfisubstrat)
Jeg kjøpte denne pluss to av denne, men da fikk jeg en del til overs. Kjekt å ha stående da, men det holder muligens med en pakke mech i tillegg hvis det er 3337 du har.

Du legger mech nederst, så den sorte. Denne skal plasseres under hanken på den nederste kurven. Så fyller du den øverste kurven med substrat. Den vite vatten skal på toppen, over hanken. Skal bytte de to filterplatene etterhvert, har kjøpt nye på TAM Alna.

Fikk råd om å evt ta litt mindre mech og mer substrat, tråden finner du her.
Tine Zachariassen
I pumpen fulgte det med et slags hvitt medie, og et slags svart

Svarte deg nesten uten å tenke her. Dette er plater av filtervatt og svamp, ikke sant? Aner ikke hva Am-Top leveres med skjønner du, for jeg kjøpte min brukt med uoriginalt fitermedie.
Beklager sent svar

Ja, det er sikkert svamp og vatt av noe slag som var med pumpen. Skal prøve å gjøre slik som du sa Henriflette, skal bestille materiale over helgen en gang

Takker for svar
jeg kjøpte bare stenen eller grusen fra eheim sin pumpe. også brukte jeg svampen og vatten som var med pumpen da jeg kjøpte den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap