Bråkete luftpumpe

har ei am-top cr 10 luftpumpe ..kjøpte den minste i håp om at den skulle bråke minst mulig ,men eg syntes den bråker fælt, noen som har et tips om hvordan den kan bygges inne feks i en isoporkasse ,slik at den bråker mindre ...

har det noe å si hvor utblåset på luftpumpa blir plassert ..bør den vere i et hjørne eller midt i karet ?
Luftpumper er vel generelt bråkete... Hos meg hjalp det å legge den på en sånn gummigryteklut og inne i et skap hvor bare slangen stakk ut av dørglippen


Du kan prøve å legge den på en svamp. Hvis ikke noe sånt hjelper, kan du gjøre som jeg gjorde med en skikkelig bråkebøtte for mange år siden.

Jeg laget en rigg som hvilte på en ganske tynn svamp. Riggen var konstruert slik at luftkompressoren hang i luften etter kontorstrikk, etter samme prinsipp som flytende oppheng. Det var eneste måten til å få redusert støynivået på den kompressoren til et levelig nivå. Svampen under sokkelen på riggen ble montert for at ikke sokkelen skulle vibrere mot underlaget, som en vibrasjonsdemper. Hvis ikke vil man få vibrasjonsstøy mellom sokkelen på riggen mot underlaget. Den hindrer også riggen fra å vandre..



Skal du ha en pumpe som er stillere enn andre, så kan Schego anbefales!
Sier det samme som Vidar
Schego luftpumper er de mest stillegående jeg har vært borti! Og jeg har jobbet meg gjennom en hel del etterhvert... det startet med noe billig dritt som Rena luftpumper, og de bråker jo f.....meg verre enn et trykkluft-borr!
Ut med den, inn med neste produsent osv osv. Husker ikke lenger alle merkene jeg har prøvd av luftpumper, men det er mange!
Trodde jeg hadde funnet de beste da jeg prøvde Eheim sine, for de er helt stille lenge... men etter en tids kontinuerlig drift, begynner de å dure litt. Antar det er den gummimembranen inni som blir litt morken etterhvert, altså ikke like elastisk, og da lager de litt lyd.

Til slutt har jeg altså endt opp med Schego luftpumper, og de jobber heeeeeeerlig stille! Ah!
Schego luftpumper får du hos Webzoo forresten, i tilfelle du lurte på hvor
Men er Schego helt stille?? Guri da må jeg prøve en sånn, har lagt ned artemiaprosjektet mitt pga at jeg blir smågal av lyden fra pumpa...
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap