Lekkasje i tetratec ex 1200, erfaringer eller tips?

Har et tetratec ex 1200 filter som det lekker fra... Det er foran på filteret der startpumpen er, mellom bunnen og toppen. Her renner det dråper konstant...
Har heldigvis ikke noe fisk i karet, men masse planter...

Noen som har erfaringer?? Noe feil jeg kan ha gjort?? Har sjekket pakkningen, den ser hel og pen ut...


Espen
Hvor gammel er pakningen? Disse pumpen har lett for å lekke etter at de er åpnet og satt sammen igjen. Har en ex1200 selv, og det er ett mareritt hver gang jeg må åpne pumpa. Siste dette skjedde byttet jeg pakning, og da ble den tett igjen.
Jeg vet faktisk ikke... Pumpen er kjøpt brukt og er nå i bruk for første gang...
Pakkningen ser jo fin ut... Skal prøve å sette den sammen igjen, med litt smøre silikon... Eventuellt får jeg bestille ny pakkning...
Plussmedlem
Et lite tips til fremtidig vedlikehold.
Jeg bruker bestandig denne vedlikeholdssprayen fra Eheim når jeg setter sammen filteret. Enten det er Eheim eller Tetratec.
Vel verdt pengene, tror jeg.
Prøv å tørk over pakningen, deretter smør den enten med vaselin eller vedlikeholdsspray, og sørg for at det ikke er vann over øverste skuff i beholderen når du setter den sammen.
Lekkasje tetratec ex 1200
jeg har hatt tetratec ex 1200,jeg er enig med loomis i at vedlikeholssprayen fra eheim er utrolig viktig å bruke på alle filter,angående pakninger og bevegelige deler,men i ditt tilfelle ville jeg fått sjekket slange adapteret for feilen kan vere der på grunn av sprekk i adapteret,jeg hadde det problemet når jeg hadde tetratec filter.
Fikk alt vann ut av toppen, smurte med vedlikeholds spray (ikke eheim) og satt sammen på nytt... Nå har filteret gått uten lekkasje i 15 min...
Eg krysser alt av fingre og tær :0)
Så flott! Uansett ville jeg nok spandert på en ny [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3415&HKatID=]pakning[/URL] etterhvert, problemet har en tendens til å tilbakevende =).
Faeeeen.....
En kortvarig glede.... Gikk ikke lang tid før det fosset fra filteret, denne gangen verre enn den første... Men nå var det ikke foran, men på venstre siden... Det begynnte med en gang filteret var fult....
Tetratec som lekker
det høres ut som det er adapter som er sprekk i,det var akkurat det samme som hente meg da jeg hadde samme filter,de gikk 10-15 minutter så begynte det å dryppe vann,når jeg skiftet adapter vart det tett for gått.
Adapter?? Kor får eg tak i det?? Noe som selges i nett butikker??
Og ikkje minst, er det vanskelig å bytte??
Plussmedlem
Her er bruksanvisningen til Tetratec. Du finner bilde av slangeadapteren der. (Nr. 1 side 4.)

Hvis det lekker mellom selve "bøtta" (10) og "lokket" (2) så har det ingen hensikt å bytte slangeadapteren.
Hadde same problemet på mitt eine filter.Same kva eg gjorde so vart det ikkje tett. Er utdanna industri rørleggar,men jobbar no som VVS rørleggar,so eg har etter kvart tetta ein del lekasjer.Men denne sleit eg med.
Tok kontakt med Zoo-1 Ulsteinvik der eg hadde kjøpt det, og ho sa at det hadde vore nokre reklamasjonar på1200 filtera.Etter litt testing/prøving,bestilte eigaren eit Eheim 2028 til meg som erstatning.Og det utan å ha vore i kontakt med importør/produsent!
Eg spurde nokre veker seinare kva importøren hadde sagt,og dei hadde sagt at det hadde vore eit parti det hadde vore støypefeil på?
Synest at det var eit rart svar,når filteret hadde vore tett i ca eit år,også begynte det å lekke?

Men eg vart no hjelpte, og butikken fekk ein fornøgd kunde
Ja, det kan være [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3420&HKatID=]adapteret[/URL], jeg har også hatt dette problemet. Men prøv å finne ut hvor det lekker, det kan være pakningen også.
Hvis du trenger å bytte slangeadapteret er det viktig at du bestiller [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3420&HKatID=]slangeadapterenhet[/URL], [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3418&HKatID=]slangeadapteret[/URL] er kun delen du kobler slangen på.
Som en midlertidig løsning har eg filteret stående i en stor balje... Der blir det mer og mer vann, så tømmer eg den etterhvert og det starter på nytt... På denne måten kan eg ha filteret på slik at det e sirkulasjon i karet til eg finner en permanent løsning...
Skal få assistanse av han eg kjøpte filteret fra, så det e jo godt service....

Krysser alt av fingre og håper på en god løsning...
For et lite år siden kjøpte jeg Tetra tec 1200 selv. Det begynte å lekke etter 3 uker, så jeg sa fra til selger og han sendte en ny. Akkurat det samme skjedde etter 3 uker, lekasje. Da tok jeg ingen sjangser lenger ved tenke på gulvet og fikk byttet mot en fluval 305 i stedet. Den har jeg aldri hatt noen problemer med.

Jeg har også hørt det at det var et dårlig parti jeg også, men aner ikke om de flitrene jeg hadde var fra det.
Problem løst, enn så lenge
Fikk hjelp av han eg kjøpte filteret av igår... Byttet hele slangeadapter enheten, da forsvant lekkasjen... Var muligens en av pakkningene der som hadde gått fyken... No e alt bra, så e det bare å vente tl eg kan kjøpe fisk...


Takk for gode råd folkens...
Neida!!!!!!
Forb....., jæ...., møkka filter... TetraTec kan dokkar faen meg få billig.... Byttet med ny adapter, holdt i minst 12 timer uten lekkasje, men i natt har det begynnt å dryppe igjen... No e eg lei, eg kjøper nytt flter, og det blir ikkje Tetratec!!! Aldri mer!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Susann Wedul Gundersen
Reklame for plussmedlemskap