Fluval 2+ overkill til 28 liter?

Jeg har et 28 liter akvarie som jeg bare har et kina-filter som fulgte med i. Jeg tror dette er litt lite til mengden fisk, snegler og planter som er i akvariet, så jeg lurer på å skaffe meg ett bedre/større. Vil Fluval 2+ være alt for stort? Har sett på 1+, men kan skaffe 2+ brukt...

Hvor stort er det fysisk? Og er det mulig å justere gjennomstrømningen?
Jeg har brukt fluval 1 i 28 liter, og byttet dette ut fordi det ikke var nok gjennomstrømming, vet ikke hvor stort fluval2 er, men jeg kan anbefale dette filteret fra eheim. Dette kan gjennomstrømming reguleres på, men jeg kjører helt åpent..
Kan vel aldri bli overkill, men kan selvfølgelig bli storm og lite plass i et akvarie.
Plussmedlem
Fluvalfiltrene i Pluss-serien er alle laget på samme lest, så ja, 2+ er regulerbart både i retning og gjennomstrømning. Her kan du se det. Bare klikk på bildet for å forstørre.

Gode filter. Lett å modifisere og renholde.
Jeg hadde en fluval 2+ i en 33liter og det gikk helt fint. Jeg hadde pygmegurami oppi, og de skal helst ikke han noe særlig sirkulasjon i vannet heller, så det ordnet jeg med filtervatt i utblåset Jeg synes disse fluval+-filterene er supre, men liker ikke helt 1+ da den ikke har regulering på gjennomstrømningen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap