Skal kjøpe blåfiltermatte til pumper, men hvilken skal jeg bestille?

Jeg tenker å kjøpe meg ei blåfiltermatte for å kunne ha dette filteret i noen nye pumper jeg har bestilt, men jeg er usikker på hva jeg skal bestille i forhold til tykkelsen (grovheta)...
Jeg har sett på denne, er den godt egnet? Jeg har desverre ikke råa til å kjøpe de til mange hundre kroner.
Den er midt i blinken bare kjøp den groveste typen. Da kan du klippe det til og legge inn selv slik at den passer 100%.
Husk at du klipper den litt for "stor" enn for liten slik at alt vannet må passere gjennom filtermatten.

mvh Kenneth

*Redigert* Det er hvertfall garantert den groveste, litt usikker på hva den fra aquamanias var da det ikke stod.

OK! Takk for hjelpen!
Jeg skal bestille div fra aquamanias, så tenkte å slenge med filtermatta også da. Har sendt mail med fårespørsel
Plussmedlem
Handler endel på Aquamanias, men akkurat blåmatte kjøper jeg hos Webzoo. Og da den groveste slik som nevnt over her. Tykkelse avhenger jo av hva du trenger de til. Til f.eks Fluval 3+ og 4+ bruker jeg 2 stykker av 5cm blåmatte...
Bruker du 2 matter på en 3+ eller begge pumpene tilsammen?
Matten er svær, 50x50cm og 5cm tykk.. Han mente at han bruker 10cm tykkelse på hver av de pumpene, klarer sikkert og dytte i 15cm. Hvertfall på fluval4.

Bare klipp til og putt oppi, du får masse filtermaterialle med på kjøpet

mvh Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap