Fluval 4+

Har en pumpe som plutselig stopper opp. Noen som vet hva dette kan være?Hva er garantien på en slik en?
Skjedde med meg en gang. Drusa pumpehodet i gulvet og da gikk filteret som en drøm igjen etterpå.
Det er sikkert ikke å anbefale av de som har peiling på det tekniske her inne, men hos meg funka det altså.
Samme er å anbefale når fjernkontrollen til feks TVn svikter og det ikke er batteriene det er noe galt med.
Det har skjedd et par ganger med meg også, har også brukt den metoden som Ciklide nevnte, funket her også
Hehe, legg merke til at det er to jenter som har brukt den teknikken. :P
Nå er det tre! Alt trenger et lite slag før man prøver andre metoder
Her er det som oftest impelleren som er problemet når et filter plutselig stopper. Da tar man det fra hverandre, tar ut impelleren og skyller alt grundig, før man setter det sammen igjen og prøver det på nytt. Virker som regel her.

Hvis det ikke hjelper, og det er mindre enn ett år gammelt tar du det med tilbake til butikken. Vet ikke hvordan det er i Norge da, men her har som regel alle filter ett års garanti.
caliruben
Hehe, legg merke til at det er to jenter som har brukt den teknikken. :P


Vi er ressurssterke!
Går mye fortere enn å skru opp å styre og leite etter feilen. Får ut litt aggresjon samtidig også!
Hei.
Hatt samme problem selv.
Jeg tar da å åpner den tar ut rotoren, Står da å undrer litt hvor i alle dager all møkka kommer fra, Renser da hullet der rotoren sitter med en qtips setter så i rotoren igjen og vipps, God som ny, Håper dette kan vere til hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap