Sprekk i nytt akvarium

Kjøpte nytt akvarium i dag, og når vi fylte det med vann oppdaget vi en liten sprekk i sida. Dette er nok noe som har skjedd i butikken før vi kjøpte det, da vi var meget forsiktige med det på vei hjem.
Så det jeg lurer på er om vi bør ta med karet tilbake, og få de til å bestille ett nytt, eller om dette bare er en kosmetisk skade som ikke er av betydning. Foreløbig er det jo helt tett.
Om det bare er kosmetisk tror jeg ikke jeg gidder å bytte det, siden det var det siste karet de hadde på lager og sprekken ikke plager meg siden den ligger på baksiden av karet.

Karet er et helglasskar på 120l, 100x30x40
(og ja, jeg har tappet ut alt vannet inntill jeg er sikker på om det er helt trygt å ha vann i det)

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
å nei !

det må du virkelig bytte inn. den sprekken vil komme til å lage katastrofe en ikke så vakker dag.
Det der ville jeg gått tilbake med tvert! Ikke sikkert du får byttet det siden du ikke kan bevise at det ikke er din feil, men jeg ville aldri i livet fylt vann i det. Du ser jo at det lett kan sprekke innover i riften som går ut fra skaden.
det der er en kraftig smell, og har nok oppstått under transport. Si fra fortest mulig, så får du det helt sikkert byttet.
Vet ikke om alle har det, men da pappa kjøpte 68 liter'n og kom hjem med det så var det sprukket. Han reiste rett ned med det og de sa bare ok her er et nytt. De hadde hjemtransportforsikring som dekka evt skader fra butikken og hjem til kjøper

Mvh VT
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Aareskjold
Reklame for plussmedlemskap