Hvor mange ganger skal vannet filtreres i løpet av en time

har tenkt å kjøpe meg et nytt filter, siden det jeg allerede har bråker og har dårlig gjennomstrømning pga. dårlig pumpe.
det jeg er lurer på er hvor mange l/t den nye pumpa må være på for å filtrere akvariet.

akvariet er på 60 liter.
Trodde fem-ti ganger var veldgi mye..... tre-fire ganger sier man på Malawi, har jeg hørt. Og disse trenger bra med sirkulasjon.....
Ikke tenk så mye på antall ganger i timen, kjøp ett innvendig filter som har kapasitet til ett karr på dobbelt størrelse ca 150 l ...... da har du god margin og slipper å rense tett filter så ofte..... eheim eller Fluval er gode merker som det er lett å få deler til ......

Se på dette filteret eventuelt samme serie, men et hakk større.

Fluval innvendig filter
teknte jeg skulle kjøpe meg et hang on filter av denne typen
det har 200 liter i timen så det burde jo holde da
innvendig filter skal jeg ikke ha siden det ikke er så stort akvarium og derfor lite innvendig plass
Jeg har et slikt filter, Flow 60, i min 18,5L. Vil bare nevne at filtret bråker endel, trolig fordi det vibrerer mot glasset. Det bråker mer enn mine to Tetratec Ex 600, Fluval 1+, 2+ og 3+. Alle disse filtrene brukes i 63litre, og lager minimalt med støy. Flow'en er det eneste filtret jeg kan høre på andre siden av rommet. Det er ikke noen høy lyd vel og merke, og når tv'n er på kan det ikke høres.
Stine Sofie
Jeg har et slikt filter, Flow 60, i min 18,5L. Vil bare nevne at filtret bråker endel, trolig fordi det vibrerer mot glasset. Det bråker mer enn mine to Tetratec Ex 600, Fluval 1+, 2+ og 3+. Alle disse filtrene brukes i 63litre, og lager minimalt med støy. Flow'en er det eneste filtret jeg kan høre på andre siden av rommet. Det er ikke noen høy lyd vel og merke, og når tv'n er på kan det ikke høres.

støy pga. vibrasjoner mot glasset er ikke noe problem da, men hvordan synes du det filtret er?
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap