Filtersvamper til fluval 205 og hvor mye filtermedie?

Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe nye svamper til fluval 205? Jeg har medisinert med Oodinol og regner med jeg må bytte svamene jeg har i det utvendige filteret nå pga det??

Jeg lurer også på hvor og hvordan og hovr mye filtermedie jeg skal kjøpe fra eheim? Går det ev an å vaske det jeg har i filteret nå og bruke det om igjen, eller har medisinen ødelagt det helt?

På forhånd takk!
Vareteksten på Fluval 205 hos Aquamanias sier at det er plass til følgende filtermateriale:

"Filter Media included:
- 2 x Foam, 2 x Carbon (70 g), 2 x Biomax (200 g)"

Eheim selger vel filtermateriale etter volum tror jeg. F.eks. 1 liters eske med Eheim substratpro. Men hva det veier aner jeg ikke.
Aquamanias har jo Fluvals eget filtermateriale. Kan hende det går ut på ett om du bruker Fluval eller Eheim? Vet ikke om det er noen forskjell på de, bortsett fra pris kanskje :p

Medisinen har kanskje ødelagt filterbakteriene, men filtermediet er jo like helt. Så hvorfor ikke spyle og vaske det skikkelig og la det ligge i rent vann i bøtte et par dager m/jevnlig bytte av vannet, så burde alle spor av medisiner og uhumskheter være borte.
Tusen takk for svar!
Da vasker/spyler jeg alt og legger det i vann i stedet for å kjøpe nytt foreløpig, så prøver jeg det.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap