Akvastabil heldekkende t5 armatur spørsmål

Hei! Har nettopp fått mitt akvastabil armatur.
Fått med to lysrør, et litt rødlig lys (for planter slik jeg har fått forstått) og et hvitt lyslør.

Skal det rødlige være bakerst i karet? Tror jerg har forstått det slik....

Dessuten lurer jeg på om jeg trenger dekkglass? Det ser ikke ut som jeg trenger det, men spør likevel for sikkerhetsskyld...
Det rødlige skal være fint for plantene og kan være greit å ha bakerst. Du trenger ikke dekkglass når du har heldekkende armatur.
takk for svar.

men nå som det har stått på en stund ser jeg at det blinker. og i tilegg synes jeg det bråker litt.

er det vanlig at slike armatur bråker? og hvorfor tror dere at lyset blinker? det er ikke mye og ofte, men det skjer, og det bekymrer meg litt...
Prøv å skift tenneren til det lysrøret som blinker, er nok den som er gåen Men hvorfor det bråker har jeg ikke noe svar på, kan jo være pga tenneren det også.. Er ikke vanlig at det skal bråke, mitt armatur bråker iallefall ikke
er helt nytt skjønner du .........
shinee
Prøv å skift tenneren til det lysrøret som blinker, er nok den som er gåen:)


Det er ikke tennere på T5, da disse bruker elektroniske ballaster. Derimot har jeg ikke spesielt gode erfaringer med de nye effektline lysene til Akvastabil med T5.

Jeg har hatt mange paraboler som har sluttet å virke pga av vanninntrengning eller at ballastene har "brent" opp. Dette både på 54 og 80 watts paraboler.

Hvis det er støy fra lyset, er det den elektroniske ballasten som vibrerer, noe den ikke skal gjøre.

ja jeg lurer på om det har kommet inn litt fuktighet. Fikser dette seg når det har tørket? Har tettet godt igjen nå.

La oss håpe det vil ordne seg!
Parabolen skal i utgangspunktet være vanntett. Hvis du har kjøpt et nytt lys, som du mistenker å være fylt med vann, er dette en reklamasjons sak.

Er du heldig kan du redde den elektroniske ballasten hvis du åpner (demonterer) røreholderne og åpner opp for luft i aluminiums profilen der ballasten ligger.
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap