Sprekk i glasset

hei har en 200 liters hjørne akvarium, som jeg nettopp oppdaget en sprekk i glasset bak, sprekken er ca 10 cm langt og er fra dekk glasset og nedover på ruten bak.
sprekken er ikke kommet igjenom hele karet.
er det noe jeg kan gjøre for og fikse sprekken? før den blir eventuelt lengre eller går igjenom glasset?
alle svar mottaes med takk
Scorp
hei har en 200 liters hjørne akvarium, som jeg nettopp oppdaget en sprekk i glasset bak, sprekken er ca 10 cm langt og er fra dekk glasset og nedover på ruten bak. sprekken er ikke kommet igjenom hele karet. er det noe jeg kan gjøre for og fikse sprekken? før den blir eventuelt lengre eller går igjenom glasset? alle svar mottaes med takk



Er nok ikke annet enn å bytte det glasset desverre. Når en sprekk først har begynt, kommer gjerne katastrofen kort etterpå. Jeg ville anbefale deg å tømme karet snarest for å bytte den sprukne ruta. 200L vann utover gulvet blir fort mye arbeid og dyrt ikke minst
det var da som faen oxo, jaja ikke så masse annet og gjøre da
Scorp
det var da som faen oxo, jaja ikke så masse annet og gjøre da :)



Det er nok desverre ikke annet å gjøre Scorp. Når sprekken først har kommet, finnes det ikke noen underverk som kan stoppe det.....
sant det, men har sett noen som legger glass utenfor sperekken som en støtte, er ikke sikker på om det vil funke i lengden
Scorp
sant det, men har sett noen som legger glass utenfor sperekken som en støtte, er ikke sikker på om det vil funke i lengden



Selvfølgelig kan du legge glass utenpå, men da må hele glasset dekkes. Ville heller byttet det i stedenfor å ha dobbelt glass med masse silikon i mellom. Vil ikke tro det ville bli noe pent syn
da ble det nytt akvarium
har kjøpt og fått på plass ett Juwel 360 liters akvarium
klarte og oppradere litervolumen 140 liter, så jeg er fornøyd med det
Scorp
da ble det nytt akvarium :) har kjøpt og fått på plass ett Juwel 360 liters akvarium :) klarte og oppradere litervolumen 140 liter, så jeg er fornøyd med det :)


Akkurat den løsninga ville jeg også gått for

Grattis med større kar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap