Sprekk i glasset
hei har en 200 liters hjørne akvarium, som jeg nettopp oppdaget en sprekk i glasset bak, sprekken er ca 10 cm langt og er fra dekk glasset og nedover på ruten bak.
sprekken er ikke kommet igjenom hele karet.
er det noe jeg kan gjøre for og fikse sprekken? før den blir eventuelt lengre eller går igjenom glasset?
alle svar mottaes med takk
sprekken er ikke kommet igjenom hele karet.
er det noe jeg kan gjøre for og fikse sprekken? før den blir eventuelt lengre eller går igjenom glasset?
alle svar mottaes med takk
Postet 17.03.11 kl 11:42
Scorphei har en 200 liters hjørne akvarium, som jeg nettopp oppdaget en sprekk i glasset bak, sprekken er ca 10 cm langt og er fra dekk glasset og nedover på ruten bak. sprekken er ikke kommet igjenom hele karet. er det noe jeg kan gjøre for og fikse sprekken? før den blir eventuelt lengre eller går igjenom glasset? alle svar mottaes med takk
Er nok ikke annet enn å bytte det glasset desverre. Når en sprekk først har begynt, kommer gjerne katastrofen kort etterpå. Jeg ville anbefale deg å tømme karet snarest for å bytte den sprukne ruta. 200L vann utover gulvet blir fort mye arbeid og dyrt ikke minst
Postet 17.03.11 kl 11:54
Postet 17.03.11 kl 11:58
Postet 17.03.11 kl 12:07
Postet 17.03.11 kl 12:11
Scorpsant det, men har sett noen som legger glass utenfor sperekken som en støtte, er ikke sikker på om det vil funke i lengden
Selvfølgelig kan du legge glass utenpå, men da må hele glasset dekkes. Ville heller byttet det i stedenfor å ha dobbelt glass med masse silikon i mellom. Vil ikke tro det ville bli noe pent syn
Postet 17.03.11 kl 12:21
Postet 22.03.11 kl 09:20
Postet 22.03.11 kl 09:23