Hjelp! eheim 2026 lekker masse vann!

Det renner masse vann ut fra filtret, det renner litt når jeg starter det. Og når jeg tar ut kontakten så strømmer det ut vann.. Her er en video av hvordan det ser ut, kan noen si meg hva som er gærnt her?
Har holdt på i hele kveld med dette filtret og nå er jeg så sliten at jeg greier ikke tenke, så hadde satt pris på hjelp
Her er og et bilde av hvor noe av vannet kommer fra, men tror ikke det egentlig skall ligge vann der?
Sjekk pakningen som skal være mellom toppen av pumpa og bøtta. Det er et spor i toppen som pakningen skal ligge inni. Er pakningen vekke eller sprukket vil ikke denne holde tett.
Er lenge siden jeg startet denne tråden, men har måttet vente så lenge på nye pakninger. Byttet først pakningen i toppen på filtret og da sluttet det å lekke derfrå. Men rant vann fra der hvor slangene er festet inn i filtret. Fikk i kveld nye pakninger til denne delen og trodde nå det skulle slutte å lekke, men den gang ei. Renner ikke like mye, men d et er fortsatt lekkt. Hva nå? Må jeg bytte hele festet til slangene? Det har delenr 7444578, om noen skulle lure på hvilken del jeg mener.
skriver fra mobil så får ikke lakt til noen link. Setter veldig stor pris på om noen gidder hjelpe meg
Den lille plast-"spaken" i midten, er den grå eller rød på ditt filter?

Hvis den er grå, så kan det hende at 2026 og 2028 har samme del, og at denne tråden på et annet forum inneholder svaret du leter etter.

Hvis den er rød, så vet jeg ikke.
Den er grå. skal sjekke ut linken
Jeg har samme feilen som beskrives i den tråden, tusen takk for tipset! Synd jeg ikke har funnet ut av det før, har nok hatt rundt 50l vann utover gulvet etter alle forsøkene mine på å få filtret til å slutte å lekke.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap