Beamswork led til juwel rio 300

Hei alle kloke hoder.

Har et Juwel Rio 300 kar som jeg har kjøpt brukt. Original armaturet er T8, men forrige eier har bygget det om til å inneholde 2 stk led lysrør med 4000K lys.

Syntes lyset ikke får frem fargene i fiskene på den måten jeg ønsker (Gullfisker i fargene rød, gul og Shubunkin) samt at plantene ikke vokser noe særlig.

Har derfor nå, etter å ha trålet nettet opp og ned, tenkt å bestille en Beamswork Green element EVO led lys. De får gode skussmål på forum over dammen og har en hyggelig pris. De inneholder 3W dioder så det bør holde i forhold til lys mengde.

Spørsmålet er som følger: Bør jeg kjøpe med 6500K og kun hvite dioder eller 10000K + 6stk Actinic 460nm blå dioder?

Tanken er å feste Beamswork lyset på undersiden av bakdekselet på toppen og kjøre det sammen med 4000K lyset som er der fra før. Har plantene i bakkant av akvariet så lys behovet er størst her.
Hei, Hans-Kristian! Har du prøvd de nye lysene enda? Jeg har nettopp startet en tråd hvor jeg håper å få samlet så mye info som mulig om nyinnkjøp av lys/LED, så fint om du vil dele erfaringer der, ser jo ut som du har lest en del
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap