Klovnefisk i 60-liter?

Inaktiv bruker
Jeg har et ubrukt 60 liters akvairum.
Og jeg fikk plutselig en idé. Hva med å bruke det som et nano-saltvannsakvarium?
Jeg har ikke planlagt noe, bare noe jeg tenkte på, må nok ha litt mer erfaring,
Synes bare saltvann er så fint.

så jeg har bare noen spørsmål som jeg vil ha besvart sånn at jeg kan være ett steg nærmere til et saltvannsakvarium.
1. Kan jeg ta saltvann fra havet i norge?
2. Kan klovnefisk(er) være i 60-liter?
3. Hvis ikke, hvilke fisker kan?
Hei Lars!

Det er helt greit med et par små clownefisker av Ocellaris (Nemo) typen i et 60 liters akvarium.

Er det helglass eller med aluminiumsramme på det du har?. Bruk aller helst et helglasskarr til saltvann (= mindre jobb med det).

Det finnes små skummere til å sette inne eller på kanten (såkalt hangon) som kan passe. De koster ikke allværden heller

Små sirkulasjonspumper (wawemakere) finnes å få kjøpt til små karr til en billig penge, så saltvann behøver nødvendigvis ikke bli så dyrt.

Er bare å ta kontakt på 9842639 så skal jeg gjerne hjelpe deg igang

Mvh JRR
Inaktiv bruker
Så må man huske at hoved nøkkelordet til saltvann er Tålmodighet, klarer man ikke det har man allerede tapt. Lykke til.
Hvor får man tak i slike små wavemakere? har du et godt råd til sirkulasjonspumpe. Skal ha det i tillegg til det som var med karet. Har spurt og spurt om dette på saltvannsforumet men opplever at de svarer på alt annet enn det jeg spør om...det var ikke meningen å kuppe tråden din...
Hei Heidi!

Som jeg sa til Lars, det er bare å ringe meg

Kan nok hjelpe deg med wawemakere jeg

Ser at numret jeg skreiv ble et tall feil på. Riktig nummer skal være: 98842639

Mvh JRR
Inaktiv bruker
takk for tipsene @Jan Rune Røed
Jeg har en 1000f pumpe fra AM-TOP, den lager ganske mye sirkulasjon og er ikke i bruk, så vil den fungere? eller må Ocellaris ha bølgebevegelser?
Og hvordan vet jeg hvor mye salt jeg trenger?
jeg har en Resun 60-liters akvarie, vet ikke hva slags akvarie det er men du kan se på bilde. Hvis jeg skal ha saltvannsakvarie skal jeg jo selge guppiene som er i 60-literen
Men, jeg har jo ikke noe som helst utstyr, så kan du/dere lage en liste over absolutt alt jeg trenger? alt fra pumper til fiskefôr?
i denne nettbutikken finner du alt du trenger til saltvann
lurer du på noe om produktet er dte bare å sende en mail til de, de svarer raskt og hjelper.

http://www.reefshop.mystore.no/

hvis ikke så har du jo saltvann as i stavanger
Er det også mulig å ha et par klovnefisker og evt en pussereke i et 50 liters? Det er ikke helglass på det, men sånn vanlig ferskvannskar. Har fryktelig lyst på saltvannsakvarium... =)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap