Hvite tråder på plantene mine?
Jeg har sett i det siste at det begynner å vokse noe grått/hvitt lignende tråder på noe mose jeg har i akvariet. Jeg lurer på hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt det? Det ser ut til å vokse mer og mer for hver dag. jeg har lyset på 12 timer om dagen og mater vel igrunn ikke for mye..
det spres seg i grunn til noen andre planter og ser jeg..
bildene er fra mosen, som ligger foran rota, og strekker seg litt opp.
noen som vet hva dette er ??
det spres seg i grunn til noen andre planter og ser jeg..
bildene er fra mosen, som ligger foran rota, og strekker seg litt opp.
noen som vet hva dette er ??
Postet 03.12.10 kl 17:41
Postet 03.12.10 kl 17:52
Postet 03.12.10 kl 18:12
Postet 03.12.10 kl 18:14
Dette er et kraftig angrep av blågrønne alger, men kan det ligne?
<embed src="http://www.youtube.com/v/0ThurJEtPbo?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
I så fall så vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, sliter selv med det fortsatt. Men bytt mye vann og sug opp med slangen det du ser. Er det BGA er den lett å suge vekk fra planter og interiør.
Les det som står om alger her, kanskje du får noe hjelp derifra
<embed src="http://www.youtube.com/v/0ThurJEtPbo?fs=1&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
I så fall så vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, sliter selv med det fortsatt. Men bytt mye vann og sug opp med slangen det du ser. Er det BGA er den lett å suge vekk fra planter og interiør.
Les det som står om alger her, kanskje du får noe hjelp derifra
Postet 03.12.10 kl 18:26
Endret: 03.12.10 kl 18:28
LisbethDette er et kraftig angrep av blågrønne alger, men kan det ligne? I så fall så vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, sliter selv med det fortsatt. Men bytt mye vann og sug opp med slangen det du ser. Er det BGA er den lett å suge vekk fra planter og interiør. Les det som står om alger [URLBLOCK1], kanskje du får noe hjelp derifra
Det er nok ikke lett å suge opp, det sitter ikke på glasset som videoen du viste meg. Det sitter på plantene, kan det være at mosen gror nye skudd? er de gjennomsiktige før de blir grønne ?
Postet 03.12.10 kl 18:36
jubalongDet er nok ikke lett å suge opp, det sitter ikke på glasset som videoen du viste meg. Det sitter på plantene,
Se litt nøyere på videoen, denne "alga" (BGA er ikke en alge men en bakterie) legger seg absolutt over alt hvis den vil. Se på plantene på min video, de er overdekt. Er ikke bare glasset som har det
Postet 03.12.10 kl 18:40
Lisbeth[QUOTE=jubalong]Det er nok ikke lett å suge opp, det sitter ikke på glasset som videoen du viste meg. Det sitter på plantene,
Se litt nøyere på videoen, denne "alga" (BGA er ikke en alge men en bakterie) legger seg absolutt over alt hvis den vil. Se på plantene på min video, de er overdekt. Er ikke bare glasset som har det
igrunn ligner de litt på de plantene du har i bakgrunn her, de som likner på mose. men mine er liksom enda mer gjennomsiktige og ikke grønne som dine er ? jeg fant et bilde du har lagt ut
http://akvaforum.no/images/forum/16948_100216160519_1.jpg
Postet 03.12.10 kl 19:11
Postet 03.12.10 kl 19:41