Mellom lagring av vann og temperatur

For de med erfaring med mellom lagring av vann. Hvor lenge lar dere vannet stå før det har rom temperatur? Jeg har "prøve" lagret i ett døgn, og temperaturen var ett par grader lavere enn det er i akvariumet. Holder dette, eller bør vannet få stå lenger?

Tilleggspørsmål:

Er det nødvendig å tilføre vannet "Sera Aquatan" ved hvert vannskifte? Iflg flasken skal dette forbedre vannet.

Eller...

holder det å regulere pH og kh, eventuelt gh?
Jeg lar vannet stå alt fra 18-36 timer, alt etter når jeg gidder å leite fram slangen
2`C forskjell er minimalt, og dette er mer enn tilstrekkelig for at fiskene får ett problemfritt vannbytte.

Siden du mellomlagrer vannet, er det liten eller ingen fare for at det er klor i vannet. Såsant det da ikke er unaturlig store mengder metaller (eks kobber) i vannet, er det helt bortkasta å tilsette slike midler som aquatan.
Selv korrigerer jeg bare Gh\ Ph etter hvilke kar vannet skal i.
Nå som det er vinter, skal det sies at jeg også varmer vannet, da badgulvet holder knappe 10-15`C (ja, det er jæskla kaldt å gå i dusjen!)
Sera Aquatan O.L. er rein svindel etter min mening. Om du lagrer vann for temperaturens skyld er dette plenty. Vil vel ikke synke mer enn 1 grad , går nesten ikke an å få det bedre (!)
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap