Lav ph. problem

Inaktiv bruker
Hei!
Nå har karet mitt på 128 liter stått i snart 5 uker, og de første fiskene har flyttet inn. Men pHen i karet er utrolig lav! Jeg vet ikke hva det kommer av. Begge røttene har ligget lenge i vann før jeg puttet dem i akvariumet. pH i springvannet er på 7.0.
Jeg har blitt storforbruker av natron, men jeg kan vell ikke ha natron i vannet hver dag? Eller er det akkurat det jeg må..?
Takknemlig for alle svar
Hva er ph på i akvariet og hvilke fisk har du?
Jeg har også samme problem i mine kar dvs vi har lav ph i kranvannet så jeg må tilsette natron hver uke ved vannbytte for å klare å holde verdiene stabile. Nå kjøper jeg 5 kg bikarbonat på webzoo for 570 kr tror jeg det var. KJøper 5 kg av gh/th + også. Hadde spart masse penger hadde vi sluppet å tilsette alt dette. ....
Heidi Ingdal
Jeg har også samme problem i mine kar dvs vi har lav ph i kranvannet

Skulle gjerne hatt kranvannet ditt for jeg må senke ph ved hvert vannbytte
Inaktiv bruker
For ca 1 time siden var pHen nede på 5.5, det er ille! Tilsatte natron med en gang. Jeg trodde at vannverdiene var blitt mer stabile, og pHen litt mer nøytral siden karet har stått såpass lenge.
Har sverddrager, venusfisks, ancistrus, og noen pansermaller, så ønser pH på rundt 7.0. Bytter vann to ganger i uken, siden filteret ikke er så stort, og vil gjerne at fiskene skal ha det bra i rent vann

Jeg kjøper natron på coop. Synes det er rimerlig. Tror jeg betaler rundt 8kr for en pose som holder i rundt 2 uker.
Ja har man ikke mange kar så går det men jeg som må ha til 15 kar så går det endel altså. Så sluttet med posene nå. Kjøpte jo opp alle posenen de hadde på coop så de trodde sikkert jeg var slik flink husmor som bakte mye eller var tidlig ute med julebaksten...he he
Tilfeldig bekjentskap
© Steffen Günther
Reklame for plussmedlemskap