Senking av ph med eikeekstrakt

Har et akvarie gående som ideelt sett skulle hatt en grad lavere PH, så har skaffet eikeekstrakt, men hvordan skal jeg gå frem?
Tviler på at det er lurt å senke ned dit jeg vil ha den med en gang, kan jeg for eksempel senke den gradvis sammen med ukentlige vannbytter? Og hvor mye bør jeg senke hver gang?
Senk vannet på det du bruker i vannbytte til å være det du vil ha, etterhvert vil akvariet bli denne verdien Og ikke blir det for mye sjokk for fiskene heller
Dvs jeg bare skal tilsette byttevann med riktig ph i? Takk for svar!
Senk med en halv grad pr dag til du har verdien du vil ha. Jeg bruker eikebarkekstrakt hver gang jeg bytter vann, blander det i bøttene med reint vann.

I mine kar øker ph med en halv grad i løpet av ei uke (til neste vannbytte) og det er ganske irriterende. Jeg har fått tips fra webzoo om å bruke [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2033&HKatID=]Amtra pH Konstant[/URL] for å stabilisere ph, men den har jeg ennå ikke fått prøvd ut så vet ikke om den fungerer. Jeg er veldig fornøyd med eikebarkekstrakten fra samme produsent så vil jo tro at også PH konstant fungerer som den skal
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap