Trenger hjelp til dråpetest sett (tetra)

kjøpte ett dråpetestsett men fikk ikke med norsk eller engelsk bruksanvisning. sendte mail til webzoo og fikk svar med ein bruksanvisning på engelsk. denne bruksanvisningen forklarte bare hvordan eg testa nitritt, ammoniakk, oksygen. så da sitte eg igjen med å ikke ha peiling på hvordan eg tester Ph, KH, Gh, nitrat, og CO2

er det noen som vet hvordan eg tester Ph, KH, Gh, nitrat, og CO2?
Inaktiv bruker
Her finner du beskrivelse av No2,Ph,Gh,Kh og hvordan du regner ut Co2
he919
er det noen som vet hvordan eg tester Ph, KH, Gh, nitrat, og CO2?

Vanntester - hvorfor og hvordan er en artikkel som ligger her på AF

CO² regner du ut ved hjelp av en tabell etter at ph og kh er testet. Når du vet de to verdiene, regnes CO² ut.
PS! Her er en engelskspråklig Tetra CO² test-bruksanv.

Her er bruksanvisningsbrosjyren (finnes både svensk og engelsk) for hele Tetra Laborett test-settet.
Inaktiv bruker
Og her er Nitrat testen
tusen takk for svar^^
fant ut at det var nitritt som mangla og ikke nitrat....
mona o
CO² regner du ut ved hjelp av en tabell etter at ph og kh er testet. Når du vet de to verdiene, regnes CO² ut.

C ganger O i andre potens?

Hvordan ser formlen ut for utregning av CO2?
he919
kjøpte ett [URLBLOCK1] men fikk ikke med norsk eller engelsk bruksanvisning. sendte mail til webzoo og fikk svar med ein bruksanvisning på engelsk. denne bruksanvisningen forklarte bare hvordan eg testa nitritt, ammoniakk, oksygen. så da sitte eg igjen med å ikke ha peiling på hvordan eg tester Ph, KH, Gh, nitrat, og CO2 er det noen som vet hvordan eg tester Ph, KH, Gh, nitrat, og CO2?

Hadde samme problemstilling, det er helt på trynet at det ikke følger med verken NORSK eller ENGELSK bruksanvsining til varer som selges fra norsk forhandler. Sendte saken inn for forbrukerrådet så får vi se hva som skjer. Gjorde det på grunn av det svaret jeg fikk fra webzoo når jeg sendte mail, irriterte vettet av meg.

mvh Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap