Happy life algemiddel

Jeg skal prøve å bekjempe alger i to av karene mine med Happy Life algemiddel. Før en starter behandlingen skal en skifte omtrent 1/3 av vannet. Behandlingen skal gå over fire uker. Hver uke skal det tilsettes et visst antall ml til. Skal en da skifte 1/3 av vannet hver uke eller? Noen som har erfaring med dette?
Har selv gode erfaringer med Algin Extra, men jeg trengte ikke bruke mer etter 1 uke. Da var jeg kvikk de blågrønne algene. Vet ikke hvor effektiv Algin Regular virker.
Jeg oppfattet bruksforklaringen med et 1/3 vann skifte hver uke. Ikke særlig sunt å kjøre akvariet i 4 uker uten vannbytte spør du meg. :/
Nei det var det jeg tenkte også Måtte bare høre likevel om erfaringer. Håper det virker. Er så irriterende de blågrønne algene
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1022&thread_id=50428

Litt info her

Forresten du lurer på dette med ukentlige doser: Ja du bytter vann hver uke og tilsetter full dose samtidig
Takk for svar begge to. Fint å høre om gode erfaringer med dette algemiddelet. Gjenstår å se om jeg får like god erfaring
Jeg avbrøyt min happylife algekur da jeg tydelig merket en betydelig forandring i fiskenes oppførsel og vellvære. Om det var tilfeldigheter eller ikke vet ikke jeg.
Ser andre har hatt lignende problemer.
Kommer sikkert ann på hvilke fisker man har.

Jeg har ikke de store algeproblemene heller da. Kjøpte en del nye hurtigvoksende planter. Så vips var algene borte... etter en stund da.

Plantene lever av samme næring som algene.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap