Catappa blader

hva gjør Catappa blader i akvarium og liker alle fisker Catappa blader?
Et kjapt søk på "catappa" ga meg masse lesestoff.
Her er en av trådene som forklarer litt av bladenes positive effekt på akvarievannet:Catappablader i akvariet
Hei. Tar opp en gammel tråd for å slippe å lage en ny en. Hva er forskjellen på gradene på catappa blader. Ser på Ebay at de selger Grade C, Grade B og Grade A. Skjønner at Grade A må være best, men hva er den reèlle forskjellen?
Jeg tror den eneste forskjellen er hvordan de ser ut?

Om de er krøllete og i stykker eller om de er hele og flate.

Jeg bruker å kjøpe grade A og får alltid hele og flate blader.

Neste gang skal jeg prøve å få tak i krøllete blader da det vil se mest naturlig ut og være lettere for fiskene å bruke til gjemmested. Skal da bestille grade D
Da er grade B bestilt. For første gang i mitt liv gleder jeg med til vinteren. Da skal jeg bare være inne å kose meg med karene mine!=)

Jeg ser at det også selges catappa bark. Går dette for det samme som bladene, eller har det noen annen hensikt?
Lauritz K. Andersen
Jeg ser at det også selges catappa bark. Går dette for det samme som bladene, eller har det noen annen hensikt?

Du finner informasjon hvis du skroller ned på produktet:

Indian Almond (Catappa) Bark has the same properties as Indian Almond Leaves, but in higher concentration
Plussmedlem
Lauritz K. Andersen
Hei. Tar opp en gammel tråd for å slippe å lage en ny en. Hva er forskjellen på gradene på catappa blader. Ser på Ebay at de selger Grade C, Grade B og Grade A. Skjønner at Grade A må være best, men hva er den reèlle forskjellen?

Rifter, hull og generelt utseende på bladene...
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Rønning
Reklame for plussmedlemskap