5 øreåler mellomlagres i

Hallo, er ikke sikker på om dette er rette plassen men la gå
Jeg ringte til dyrebutikken og fikk de til og "sette av" 5 øreåler til meg, skal hente de på lørdagen. Men saken er at jeg ikke skal hjem før søndags ettermiddag og de må mellomlagres over natten.

Hvordan er beste måten og gjøre det på?

Jeg skal bo hos en kompis i helgen og er ca 2t kjøretid fra hjemme, han har ikke noe akvarie oppe fortiden, men han har et tomt 30L og 90L stående. Om jeg tar med en liten filterpumpe og en luftpumpe og setter i for litt sirkulasjon og luft, vil det da gå bra og ha de der et lite døgn tror dere? Blir jo ikke noe bakteriekultur i filteret på den tiden selvfølgelig.
Ja dette skal gå fint. Ha med en luftepumpe og sett dem i en balje på badet hvor det er varmt (trenger ikke være et akvarie vettu)

Dette har jeg gjor noen ganger uten problem.

Men sørg for at det er litt trygghet i baljen, noe å gjemme seg i. Og øreål hopper ut av hva som helst så sørg for å dekke godt. Feks et håndkle over med hyssing rundt så det ikke er mulig for ålen å komme seg ut, men samtidig får luft og mørkt, trygt dekke.

Kanskje det ikke trengs å gjøres så mye heller i løpet av disse timene? det får noen andre komme med anbefalinger om
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap