Sebra ciklide egg

Mine ciklider har lagt ofte egg, men ikke fått klekket ut noen yngler. Jeg tok et blad med mange egg på i et ynglenett. De har nå vært der i 3 dager. Eggene er blitt hvite og det er litt hvitt belegg rundt dem.
Det jeg lurte på om det høres normalt ut eller om de holder på å råtner? Nettet er ikke langt unna luftbobler og det er god sirkulasjon i akvarium et. Nettet er tett vevd.

Tviler på at det er rogn. Det er en grunn til Sebraciklidene graver groper. Hvis du går snegler i karet, er det nok snegle egg.. Har hatt kull med Sebraciklide, men aldri sett noe egg på blader..
Hvilke snegler legger sånne egg da, Skautrollet? Ikke damsbegl, skivesnegl eller sandsnegl ihvertfall. Måtte vært noen gigantiske snegl for å produsere det volumet der.

Generelt er det vel indikasjon på sopp, døde eller ubefruktede egg når de skifter farge og får belegg. Men jeg har ingen erfaring med det utover teori
Det er nok Sebra ciklide egg ja,
Og dem ser ikke fine ut mer.

Et tips til neste gang det legges egg.
Fjern alt du ser skifter farge til mer hvitaktig eller det får en belegg på seg for da er dem dårlige blitt. Og dette sprer seg fort over på fine egg, Bruk gjerne en nål eller en spiss pinne for å gjerne di dårlige eggene
Dette gjelder alt av ciklide og corydoras(Pansermalle) egg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap