2 spørsmål........

1: jeg fant en rot i en liten bekk for en bitteliten stund siden, og lurer på om jeg kan bruke den i karet mitt? bilder kommer når kameraet vill sammarbeide med meg.

2: hvordan får jeg festet en anubias til en kokkopsnøtt hule? har verken boremaskin eller vanlig fisketråd.

Kanskje du skal gi opp den kokosnøtta og feste anubiasen på rota istedet? Er bedre feste for planta på ei rot
men så må jeg jo vite om det er trygt å bruke rota da.....
trenger svar litt fort.......
er rota liten nok til å kokes ?
Kokes den og det kommer oljefilm på vannet så dropp den, da er det tyri i den og det liker fiskene dårlig. Ellers er det bare å vaske den godt(skubbe) og la den ligge i helst rennende vann ei ukes tid

Mvh Per
Sara Beate. Det er en fordel om du slutter å poste samme innlegg flere ganger. Fortsett heller på samme tråd, når det er samme tema det gjelder. Dette innlegget har du postet to ganger med fem minutters mellomrom.

Du kunne også fortsatt på denne posten fra 25/8...? Det gjelder jo samme sak?
til mona o:

jeg lot den ligge i vann en stund og den smuldret opp.

og det var ikke meningen å lage flere av samme tråd, det er bare at denne dataen kliker litt av og til og lager flere av samme ting.

ja, den er liten nok til å kokes. den er utrolig fin. har latt den ligge i vann siden jeg fant den. men ikke kokt den. skal koke den nå.
nå har jeg kokt rota, og den var ikke myk noen plaser og det kom heller ingenting oljefilm på vannoverflaten. Kan den trygt brukes nå?
Ja, da kan du bruke den
Kokt, uten tegn til oljefilm.

Litt risiko for at den vil gi en del farge til vannet. I så fall kan du bytte vann oftere til det går over...
den lå jo i en balje i nesten tre uker, og ingen fargestoffer kom ut

gleder meg til å legge den oppi
Sara Beate
den lå jo i en balje i nesten tre uker, og ingen fargestoffer kom ut gleder meg til å legge den oppi:)

Hvilken tempratur ? Ute og kjølig så gir den lite farge, inne og varme KAN den gi farge. Lykke til og skyt oss om vi bomma hehe

Mvh Per
den lå ca to uker ute i kaldt vann, og en-to uker i samme vanntempratur so i karet. litt brunt, men det syntes så vidt.

legger ut bilde når den er oppi karet
hvis rota smulda opp når den lå i vannet hadde jeg ikke tørt å bruke den.

prøv å legg den i en bøtte inne å se om det blir endringer på vannverdiene og se om den vil smuldre opp mere før du putter den i karet ditt.

når jeg finner en rot ute putter jeg den i en bøtte med vann med romtempertur inne og følger med på vannverdiene og ser om rota smuldrer opp eller om det kommer en rar lukt fra rota.
lar den ligge i bøtta i ca. 2mnd og bytter 30 % av vannet hver uke er det ingen endringer på vannverdiene eller rota bruker jeg den i karene.
burde jeg la mi rot ligge i vann i 2 mnd??? ingen smuldring eller rar lokt.

har nesten ikke tålmodighet til å vente lenger, men jeg vil jo det beste for fiskene mine.
her er et bilde av rota, da den hadde ligget to uker ute.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap