Akvariet lekker!!!

jeg har ett akvarium jeg har fått, på ca 50L.
det er ikke nytt, men tror ikke det er kjempe gammelt heller. det drypper litt fra det, så jeg må tette det med silikon, men har lest at man skal passe på hvilken type silikon enn bruker.. noen som vet hva slags type det er lurest å bruke?
en som varer og ikke skjiller ut giftige stoffer som skader fiskene? og HELST ikke så dritdyr?
på forhånd, takk
Du må bruke akvariesilikon, beregnet for akvarier
Har du sort eller transparent silikon i karet fra før?
Hvis det er sort farge,
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=162&HKatID=]så finner du en tube svart silikon her [/URL]
eller [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=161&HKatID=]en tube blank silikon her[/URL].

NB! Disse to er slike patroner man setter inn i en slags limpistol.
vet ikke 100% sikkert hva slags silikon det er, men den er blank, så det spørs om det ikke er denne transparent du snakker om. jeg ser at den kan kjøpes over nett, men er det mulig å kjøpe sånt i dyrebutikker? :-S
har litt vanskelig for å stole på nett kjøp...
selges sånn silikon på f.ks Tropehagen Zoo??
De aller fleste dyrebutikker har silicon inne, men ikke alle er like villige til å selge dette til en fornuftig penge.

Måtte selv kjøpe lokalt i starten, og måtte da ut med 350.- for en tube. Er jo både ribbing og flåing på en gang

Forsår ikke helt hvorfor du er redd nettbutikkene, Ciklide Handler selv stort sett alt uten fisk fra nettet, uten problemer.
Og med såpass mange butikker det er blitt etterhvert, er det alltid mulig å finne den butikken man selv liker best
Jeg kjøper stort sett absolutt alt jeg har av akvarier og utstyr via nettbutikker Jeg har ikke kjøpt en fôrboks en gang i vanlige zoobutikker på det jeg kan huske.

Det er så lettvindt og greit. Mer fornuftige priser er det også.
Ikkeno' å være redd for altså

Ciklide
vet ikke 100% sikkert hva slags silikon det er, men den er blank, så det spørs om det ikke er denne transparent du snakker om. jeg ser at den kan kjøpes over nett, men er det mulig å kjøpe sånt i dyrebutikker? :-S har litt vanskelig for å stole på nett kjøp... :-) selges sånn silikon på f.ks Tropehagen Zoo??
hmm ok. jeg får ta litt mot til meg å teste ut dette nettbutikk greine da!
selv om jeg har litt vanskelig for å stole på sånt....
takk for svar. akvariet er nå tømt, og klar til liming... lurer litt på om det faktisk kan ha vært ett sebra cicklide par som gikk der for å yngle som kan ha fororsaket hele faenskapet!! tror akvariet har vært limt en gang før (før jeg fikk det [fikk det privat]) å en dag her forleden så jeg fru sebra rive i en silikon bit som var litt løs... hun hadde gravd så dypt at hun nådde silikonet... slemm sebra cicklide!!
eller det kan være av at det gamle silikonet rett å slett sviktet...
Du kan være sikker på at det ikke er fisken som har punktert fugen
Om den sto å dro i en bit fuge, skyldtes dette helt klart at fugen var løs i utgangspunktet. For ikke blåbær om en fisk greier å rive løs en solid fuge.
Eneste unntaket er jo om fugen er så dårlig (på grunn av dårlig grunnarbeid), at den ikke hang for fem sure

Husk å rense godt før du fuger, med aceton. Dette løsemidlet fjerner kalk og annet smuss, om du gnikker litt. Avgir ingen farlige stoffer, da det fordamper 100% innen maksimalt 24 timer
Fleste fiskebutikker pleier å ha akvariesilikon, hvis ikke så kan du gå til en byggevarebutikk og spør etter Casco Glasssilikon (er beregnet for akvarie også)
Steder å kjøpe akvariesilikon/ glassilikon
(NB - IKKE kjøp våtromssilikon, denne inneholder soppdrepende og bakteriedrepende midler!)

- Claes Ohlsson
- Byggmakker
- Julius Maske
- Biltema
- Dyrebutikken
- m. fl.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap