Spørsmål angående resilikonering

Kjøpte meg en reol i stad med 3x 63 l for en billig penge. Og så at silikonen var litt dårlig. Men siden jeg mener selv at jeg er litt handy så burde ikke dette være noe problem hehe. Reol og kar skal også bli svarte og brukes i oppdrett.

Men har et spørsmål.

Jeg har fjernet all gammel silikon, og lurer på hva jeg skal bruker til å vaske med slik at den nye silikonen vil sitte ordentlig.

Azeton , rødsprit?

Takker for alle innspill.:P
Plussmedlem
Flink du
Aceton...
Loomis
Flink du :) Aceton...

hehe eller enda bedre, isopropanol:P
Plussmedlem
Ja, du gikk direkte til kilden du
Fant ut nå at karene ikke er 63l, for de er 70x35x35 lbh, altså 85l hehe...det var jo flott. Selger mente det skulle væe 63l, men jeg syns de så større ut.

Så måtte frem med meterstokken:P
Plussmedlem
Hehe...det kalles bonus
Synd du skal male karene svarte da. Mye bedre om du lar glasset være gjennomsiktig...
haha Loomis:P

Er vel bare helst ramma som skal males da:P og bakglasset hehe

Men kan se at det jeg skrev kan tolkes feil, om man legger godviljen til hehe

Jeg kan ikke klage da nei:P
Plussmedlem
Jeg la godviljen til, ja
hehe regna med det ja:P

Så i morra, skal det handles inn silikon og sort bengalakk e.l.

Kommer til å bli en fin reol til slutt regner jeg med, bare synd jeg holder på med å pusse opp kjøkkenet samtidig hehe. Men får ordne med karene mens malings strøka tørker på kjøkkenet.
Noen som kan si med sikkerhet hvor lenge jeg må vente før jeg heller vann oppi:P? Altså hvor lenge på silikonen herde.
Den herder ca 2mm per døgn, men det skulle være trygt å ha oppi vann etter 2 døgn. Vent med grus og innredning før du ser at alt er tett. La karet stå med bare vann i ett døgn.
Takker aggi, da venter jeg noen ekstra dager.Har overhaling av en reol serru, bytta all silikon i to kar og det meste i det 3 bortsett fra i toppen. Syns egentlig det var rart at disse var tette hos forrige eier, for noen av fugene var bare å dra av hehe.
I tillegg så er reolen og rammene på karene blitt svarte.

Alle skal testes mot lekasje på badet i minst 2 døgn:P
To døgn herding burde være nok, selv om fugen er tjukkere enn 4 mm. Kjernen herder etterhvert selv om det er vann i karet.
Hva slags verktøy brukte du til å fjerne de gamle fugene? Tapetkniv?
Skal ta en 325 liter ganske snart. Gleder OG gruer meg...
Hva for noe spennende skal du ha i denne 85l-reolen, da, når alt er klart?
Catfish
Hva slags verktøy brukte du til å fjerne de gamle fugene? Tapetkniv? Skal ta en 325 liter ganske snart. Gleder OG gruer meg... Hva for noe spennende skal du ha i denne 85l-reolen, da, når alt er klart? :)

Jeg brukte vanlige stanley knivblader, så er det bare å sette i gang med pågangsmot og en stor porsjon tolmodighet. Hos meg gikk det rimelig enkelt, eneste var hjørnene i toppen som satt litt.

Så var det vasking med blårens(isopropanol), før nye fuger ble lagt og gjevna ut ved å putte fingern i såpe og stryke dem glatte.

Så kara må skylles godt etter på:P
Et av karene skal settes opp med en apistogramma art, muligens Panduro.
et annet skal brukes til cory oppdrett, og det siste har jeg ikke bestemt meg ennå for hva:P

Men først gjenstår det å se om kara nå er tette hehe, det er det store spørsmålet:P
Da var reolen og dekslene til armaturene ferdig malt:P
Noen nye ferske bilder på hvordan det blir:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap