Tips om å lage egen bakgrunn?

Hei! jeg tenkte det hadde vært kult med et hjemmelaget bakgrunn til mitt 96 liters akvarium, er det noen her som har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre og åssen?
Har du sjekket ut de DIY bakgunnene som ligger her?
Heisann!
Står masse om dette her på forumet om du søker litt :P

Jeg ville gå i gang med dette selv, kjøpte inn en hel masse og satte i gang, men da det kom til og forsegle den med epoxy stoppet jeg opp, var altfor dyrt, måtte fort opp i 1500 kroner bare for epoxy, kjøpte meg da heller en fiks ferdig bakgrunn hos Aquamanias hvor jeg betalte ca 800 kroner..

Har sett andre løsninger her inne, men feks smøre isoporen inn med akvarie silicon for derretter og strø på f.eks sand og grus. Var stilig det, men var mer enn fjell bakgrunn jeg var ute etter.. Samt de kommer jo på en 3-400 kroner disse også.

Men men, om du skulle ville lage en selv så er det såpass mye stoff ang. det her inne at du kan lese ut dagen hvis ikke mer

Lykke til! Glem ikke og legge ut bilder om du lager en selv :-P
Hei jeg har laget bakgrunner til alle karene mine , har du lyst til å hvordan jeg gjorde det kan du gå inn på min personlige tråd om dyrene på Kløfta.
Der står det også hva det kom på til slutt.
takk alle sammen! skal ta en titt
Har sett en som har laget bakgrunner av tykt papir og maling her inne på Akvaforum (husker bare ikke hvem). Men det blir da på utsiden/baksiden av akvariet. Har tenkt å lage sånn selv, bare ikke kommet så langt enda.
jeg har litt dårlig med fantasi når det gjelder å male :P hehe
Du trenger ikke fantasi, bare å klæsje på

Her kan se hvordan jeg gjorde det med bakgrunnen i asia-karet mitt (Står feil i tråden. Det er brukt akvarellark og ikke lerretsark). Bakgrunnen i afrika-karet mitt er laget på samme måte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap