- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Akvarieposer?
Akvarieposer?
Postet 07.07.09 kl 22:48
Postet 07.07.09 kl 23:05
Postet 07.07.09 kl 23:29
Postet 07.07.09 kl 23:34
Store fiskeposer kjøper du enklest hos f.eks. Webzoo, [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2136&HKatID=]50 stk i slengen[/URL] er billigst.
De store måler 23 x 60 cm. De kan kappes i lengden om du ikke trenger 60 cm hver gang
Jeg kjøper de små, 50 stk, så har jeg liggende fiske- og planteposer en god stund. Siden jeg som oftest pakker fiskene en eller to stk pr pose, så går det fort en del poser når jeg f.eks. skal selge unna et kull med ungfisk jeg har oppdrettet.
De store måler 23 x 60 cm. De kan kappes i lengden om du ikke trenger 60 cm hver gang
Jeg kjøper de små, 50 stk, så har jeg liggende fiske- og planteposer en god stund. Siden jeg som oftest pakker fiskene en eller to stk pr pose, så går det fort en del poser når jeg f.eks. skal selge unna et kull med ungfisk jeg har oppdrettet.
Postet 08.07.09 kl 01:06
Postet 08.07.09 kl 02:14
De plastposene på rull man får i dagligvaresjappene er ikke akkurat beregnet til å fylles med vann og tåle vekten og trykket, nei. De lekker som oftest både her og der, og gjerne på verst tenkelige tidspunkt...
Skal du ha poser til fisk, bør du satse på fiskeposer som er beregnet til det. Ellers kan det fort bli en dyrebar tabbe å forsøke og spare penger på feil sted
Plastposer til planter er ikke så farlig, de skal jo uansett ikke bli så tunge da plantene ikke pakkes med vann, bare luft. Der kan du sikkert bruke slike billigposer på rull fra dagligvaren.
Hvis du ikke skal ha så mange poser, så har Tropefisk også et utvalg poser. Tropefisk sender på billigste måte i boblekonvolutt om du ber om det, og hvis du bestiller et antall som gjør at posene passer nedi. Webzoo har dessverre ikke noen slike billig-alternativ på småting når det gjelder frakt. Tror de tar minimum 90 kr uansett, og så oppover for tyngre saker.
Skal du ha poser til fisk, bør du satse på fiskeposer som er beregnet til det. Ellers kan det fort bli en dyrebar tabbe å forsøke og spare penger på feil sted
Plastposer til planter er ikke så farlig, de skal jo uansett ikke bli så tunge da plantene ikke pakkes med vann, bare luft. Der kan du sikkert bruke slike billigposer på rull fra dagligvaren.
Hvis du ikke skal ha så mange poser, så har Tropefisk også et utvalg poser. Tropefisk sender på billigste måte i boblekonvolutt om du ber om det, og hvis du bestiller et antall som gjør at posene passer nedi. Webzoo har dessverre ikke noen slike billig-alternativ på småting når det gjelder frakt. Tror de tar minimum 90 kr uansett, og så oppover for tyngre saker.
Postet 08.07.09 kl 02:25
Endret: 08.07.09 kl 02:26
Jeg har fraktet mye fisk i bøtter med tette lokk. Det er svært lett å sjekke om fisken har det bra under transporten og evt. bytte vann underveis. Soddbøtter er ypperlig. Jeg bruker å legge bøttene inni en svartsekk som dobbelsikring i bilen.
Men det er en ting jeg lurer på, hvor får man kjøpt oksygentabletter?
Men det er en ting jeg lurer på, hvor får man kjøpt oksygentabletter?
Postet 08.07.09 kl 08:19
Postet 08.07.09 kl 12:03
Postet 08.07.09 kl 17:37
Postet 08.07.09 kl 19:04
Endret: 08.07.09 kl 19:05
Postet 09.07.09 kl 12:15
Kristian Strømmenlurer på om man kan drikke vann med oksygentabletter i? Kjekt om man skal stikke innom en snartur på Everest :-) Men kanskje en bivirkning er at man utvikkler gjeller? lol:-)
Det kan du nok, men hva er hensikten? Kroppen vår kan vel ikke ta opp oksygen gjennom magen? Tar jeg feil?
Ja gjeller kan jo være en uheldig bivirkning.......
-Tim
Postet 09.07.09 kl 18:21
Tim[QUOTE=Kristian Strømmen]lurer på om man kan drikke vann med oksygentabletter i? Kjekt om man skal stikke innom en snartur på Everest :-) Men kanskje en bivirkning er at man utvikkler gjeller? lol:-)
Det kan du nok, men hva er hensikten? Kroppen vår kan vel ikke ta opp oksygen gjennom magen? Tar jeg feil?
Ja gjeller kan jo være en uheldig bivirkning.......
-Tim
kevin Costner i waterworld..
Postet 13.08.09 kl 16:50