Akvarieposer?

Hei er det noen poser eller ambalasje som passer til bruk som akvariposer til planter? (altså noen poser som er litt tykkere og/eller ikke revner så lett i sømmer osv.) Og ev. noen som trygt kan bruke til fisk også?
Tenker dul et alternativ til de fiskeposene du får kjøpt på zoo-butikkene?
Ja, jeg gjør det. Men hvor får feks. dem posene sine fra, og hva koster det å kjøpe?
denne på webzoo.net f.eks. Den finnes i stor størrelse også, men da litt dyrere
Store fiskeposer kjøper du enklest hos f.eks. Webzoo, [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2136&HKatID=]50 stk i slengen[/URL] er billigst.
De store måler 23 x 60 cm. De kan kappes i lengden om du ikke trenger 60 cm hver gang

Jeg kjøper de små, 50 stk, så har jeg liggende fiske- og planteposer en god stund. Siden jeg som oftest pakker fiskene en eller to stk pr pose, så går det fort en del poser når jeg f.eks. skal selge unna et kull med ungfisk jeg har oppdrettet.
hva koster frakt da?

Det ekke no annet man finner i dagligvare eller mer tilgjengelige butikker, ev gjennbruk?
De plastposene på rull man får i dagligvaresjappene er ikke akkurat beregnet til å fylles med vann og tåle vekten og trykket, nei. De lekker som oftest både her og der, og gjerne på verst tenkelige tidspunkt...

Skal du ha poser til fisk, bør du satse på fiskeposer som er beregnet til det. Ellers kan det fort bli en dyrebar tabbe å forsøke og spare penger på feil sted

Plastposer til planter er ikke så farlig, de skal jo uansett ikke bli så tunge da plantene ikke pakkes med vann, bare luft. Der kan du sikkert bruke slike billigposer på rull fra dagligvaren.

Hvis du ikke skal ha så mange poser, så har Tropefisk også et utvalg poser. Tropefisk sender på billigste måte i boblekonvolutt om du ber om det, og hvis du bestiller et antall som gjør at posene passer nedi. Webzoo har dessverre ikke noen slike billig-alternativ på småting når det gjelder frakt. Tror de tar minimum 90 kr uansett, og så oppover for tyngre saker.
Jeg har fraktet mye fisk i bøtter med tette lokk. Det er svært lett å sjekke om fisken har det bra under transporten og evt. bytte vann underveis. Soddbøtter er ypperlig. Jeg bruker å legge bøttene inni en svartsekk som dobbelsikring i bilen.

Men det er en ting jeg lurer på, hvor får man kjøpt oksygentabletter?
oksygentabletter kan du kjøpe her
lurer på om man kan drikke vann med oksygentabletter i? Kjekt om man skal stikke innom en snartur på Everest Men kanskje en bivirkning er at man utvikkler gjeller? lol
Kristian Strømmen
lurer på om man kan drikke vann med oksygentabletter i? Kjekt om man skal stikke innom en snartur på Everest :-) Men kanskje en bivirkning er at man utvikkler gjeller? lol:-)

Det kan du nok, men hva er hensikten? Kroppen vår kan vel ikke ta opp oksygen gjennom magen? Tar jeg feil?

Ja gjeller kan jo være en uheldig bivirkning.......

-Tim
Tim
[QUOTE=Kristian Strømmen]lurer på om man kan drikke vann med oksygentabletter i? Kjekt om man skal stikke innom en snartur på Everest :-) Men kanskje en bivirkning er at man utvikkler gjeller? lol:-)

Det kan du nok, men hva er hensikten? Kroppen vår kan vel ikke ta opp oksygen gjennom magen? Tar jeg feil?

Ja gjeller kan jo være en uheldig bivirkning.......

-Tim

kevin Costner i waterworld..
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap