Silikon til plastikk

Jeg driver og silikonerer fast en fluvlalslange til en utvendig UV-filter. Silikonen jeg bruker er av merke Marina og på tuben står det:

Vanntett og fungerer for glass, kjeramikk, fiberglass, malede og pussede overflater, stein og tre.

Det står altså ikke spesifisert at den kan brukes på plastikk. Jeg begynte å lure på dette da silikonen i rørskjøtene brukte veldig lang tid på å stivne.
Er det en annen silikon eller noe annet som er bedre egnet?
Silikon fester ofte ikke veldig bra, eller i det hele tatt, til mange typer plastikk.
Jeg har ikke oversikt over hvilke typer, men har erfart at det ikke fester på "fete" plasttyper.
Så ikke bruk silikon for å tette/kompensere for forskjellige dimesjoner etc. og håp at dette blir tett. Når det kommer under litt trykk vil vannet alltid finne den korteste veien. Bruk heller rørdeler/overganger og/eller vulkteip.

Den skal festes på en overgang, så jeg får vel prøve vulkteip. Må bare finne ut hva det er først:p

Disse fluvalslangene/rørene passer ikke til dette UV-filteret og overgangene. Tenker på at jeg egentlig skulle ha kjøpt en eheimslange og byttet ut fluvalslangen, men jeg har ikke råa akkurat nå. Skulle gjerne ha sendt inn en bestilling til Tyskland om jeg hadde hatt pengene
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap