- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Hvordan få pene glatte silikonfuger?
Hvordan få pene glatte silikonfuger?
Postet 25.04.10 kl 13:25
LisbethJeg limte om et par akvarier for 100 år siden og da dyppet jeg fingeren i zalovann for å glatte over fugene. Husker jeg måtte skylle og skylle for å få vekk såperester så jeg skulle gjerne unngått å bruke såpe. Hva bruker dere for å få fugene pene -som ikke er skadelig for fisk?
Jeg brukte spytt på fingeren :-P
Postet 25.04.10 kl 13:29
Jeg tror det viktigste er å holde fingeren fuktig, slik at silikonen ikke vil hefte til huden. Derfor bruker mange spytt, fordi det er lett tilgjengelig, hehe
Hvorfor ikke tømme litt Aquasafe eller lignende vannforbedringsmiddel i et beger, og så bare dyppe fingeren i det for hvert strøk du tar over silikonfugen? Garantert ufarlig for fiskene
Hvorfor ikke tømme litt Aquasafe eller lignende vannforbedringsmiddel i et beger, og så bare dyppe fingeren i det for hvert strøk du tar over silikonfugen? Garantert ufarlig for fiskene
Postet 25.04.10 kl 15:35
Postet 25.04.10 kl 15:45
Postet 25.04.10 kl 16:01
Jeg ville nok gått for mona o's forslag, ja!
Jeg brukte plantegjødsel på fingern, når jeg laget hjørnefilter. Det fungerte knall. Trenger ikke å vaske i det hele tatt
Det er første gangen jeg har silikonert, så kan ikke si det var bedre enn zalovann fks. Men man slipper jo å vaske dette. Prøvde med vann, men gjødselet var bedre. Å bruke spytt fant jeg ut smakte stygt etterhvert :p
Redigert:
Brukte også tape, slik at eventuell gris kom på tapen, og ikke glasset.
Jeg brukte plantegjødsel på fingern, når jeg laget hjørnefilter. Det fungerte knall. Trenger ikke å vaske i det hele tatt
Det er første gangen jeg har silikonert, så kan ikke si det var bedre enn zalovann fks. Men man slipper jo å vaske dette. Prøvde med vann, men gjødselet var bedre. Å bruke spytt fant jeg ut smakte stygt etterhvert :p
Redigert:
Brukte også tape, slik at eventuell gris kom på tapen, og ikke glasset.
Postet 25.04.10 kl 17:36
Endret: 25.04.10 kl 17:38
Postet 25.04.10 kl 18:11