Jeg vil lage mitt eget gh-pulver. da trenger jeg pandurogips + ?

Jeg har fått med meg at jeg må ha mer enn bare pandurogips for å lage GH-pulver.

Hva mer trenger jeg, og hvor får jeg kjøpt det.

Jeg har funnet denne gipsen hos Paduro, som heter Alabastgips.
Ser i gamle tråder at det er litt frem og tilbake om man kan bruke denne, at i en periode flere var usikker på om den var gifitig for fisk eller ikke. Men slik jeg tolker gamle innlegg/tråder, så kunne denne brukes likevel?

Hvilket blandingsforhold må jeg ha, mellom gipspulveret og dette andre stoffet?
Det andre stoffet er magnesiumsulfat, MgSO4. Blandingsforholdet mellom calsiumsulfat (Pandurogips) og magnesiumsulfat skal være 75% gips og 25% magnesiumsulfat. Jeg vet ikke hvor du får kjøpt det. Kanskje på apotek, men der er det sikkert dyrt.
Magnesiumsulfat ver det ja. Er det ingen nettbutikker som selger dette da?
Finnes sikkert flere steder som selger MgSO4, men kjøper du på apoteket så er du ihvertfall sikker på at du får rent salt uten noen forurensninger. Vær obs på at det er forskjeller mellom MgSO4 anhydrid og heptahydrid, sistnevnte er det temmelig mye vann i, så da vil forholdet kalsiumsulfat:MgSo4 bli forskjøvet om du regner i gram. Men jeg vet ikke hva oppskriften til Tove tar utgangspunkt i, forhåpentligvis leser hun her og kan svare

Forlvrig selges MgSO4 også under navnet Epsom-salt og er svært vanlig å få kjøpt i endel land, du finner det faktisk på supermarkedet i USA Du kan jo søke litt rundt og se hva du finner.
Ja, er det heptahydrat, som epsom salt, må en bruke dobbelt så mye ( ca 2,05 ganger mer ) enn om en tar utgangspunkt i anhydridet.
Prøv om du kan finne en gammel tråd som heter: Nok engang spørsmål om GH økning og magnesiumsulfat. Les innlegg 6 av Frank Angell. Det finnes flere andre tråder også, men jeg kan ikke lage linker. Jeg endte opp med å kjøpe ferdigblandet GH/TH+ fra Noraq den gangen jeg hadde eplesnegler, fordi jeg ikke fikk tak i magnesiumsulfat.
Legger en link til tråden som Tove H nevner:

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1016&thread_id=23638&message_id=130213

Utfra tråden så får jeg en følelse av at det er så dyrt? Er det dyrerere enn å kjøpe ferdigblandet fra nettbutikken?
Kan ikke helt si jeg ser vitsen med å lage selv når ferdig pulver koster 100 kroner kiloen...
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=117
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap