Akvariepult!!

hei jeg har nå sittet å tegna et par timer i paint for å komme frem til en løsning til en akvariepult. men dette blir det første akvarie jeg lager og vil være på målene L120xB60xH60. dvs rundt om 400 liter. men jeg trenger noen med erfaring med tanke på ALT, vil ikke at det skal ligge 400 liter vann i leiligheten når jeg kommer hjem ifra jobb hehe... så avstivere? glasstykkelse? silikon? egentlig det dere har å komme med av tips og triks
det vil være plate over rammen. og noen få justeringer vil det være
Ser du ikke har fått svar ennå (en mer informativ overskrift ville nok ha vært lurt..)

Jeg har ingen peiling på å lage akvarium selv, men kanskje disse lenkene kan hjelpe deg litt på vei

Lime akvarium selv

Selvbygging av akvarium

Er også [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?action=search&criteria=lime akvarie selv]flere tråder [/URL]angående tema

Vanligvis sitter man med beina under pulten. Hvordan har du tenkt å løse det?
Kampfisk
Vanligvis sitter man med beina under pulten. Hvordan har du tenkt å løse det? ;)

Tenkte på det samme. Skal du bruke kontorstol? Da er det vel fare for at noen kan komme dultende borti stolen og stolen knuser akvariet.
Ellers så kan det være veldig vanskelig å stømme vann hvis akvariet er så langt nede, men ikke et stort problem...
Andre ting er jo at det ikke er så skøy å måtte sette seg på gulvet hver gang man vil nyte akvariumet.

Ellers så liker jeg ideen og kunne godt tenkt med å ha en skjenk som hadde innebygd akvarium, men ikke pult som blir veldig lav.

Jeg har også veldig lyst til å bygge ett inn i en skjenk, men samboeren legger desverre ned veto... Han mener det er nok med to; Hvor i alle dager har han det fra?

Tror den pulten kan bli tøff jeg ;D
Går sikkert an å ha ei treplate for å beskytte mot stolskader under pulten?
Tror du bør ha noen form for avstivere på hjørnene og helst på siden av karet.

Er litt skeptisk til å ha glasset så langt nede. Dersom noe velter eller en stol kommer borti litt hardt, kan det bli skummelt.
Men anntar det kan kompenseres med tykkt glass.

Du vil sannsynligvis ha mere glede av akvariet om du får det opp i øyenhøyde. Men på den annen side er det jo et aartig prosjekt.
Trygve Lillefosse
Tror du bør ha noen form for avstivere på hjørnene og helst på siden av karet. Er litt skeptisk til å ha glasset så langt nede. Dersom noe velter eller en stol kommer borti litt hardt, kan det bli skummelt. Men anntar det kan kompenseres med tykkt glass. Du vil sannsynligvis ha mere glede av akvariet om du får det opp i øyenhøyde. Men på den annen side er det jo et aartig prosjekt.:-)

da det kun er koi som skal i karet så er det ikke så nøye.
det blir mer overvintring en det estetiske oppi der. høy filtrering og god varme. og litt sand for koiens skyld
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap