Bruke kryssfiner plate under helglassakvarie?

Hei.

Som overskriften sier lurer eg på om eg kan bruke kryssfiner plate under et helglassakvarium istendenfor å bruke isopor eller liggeunderlag?
Akvariene skal stå i en reol og tenkte da å skjære ut en plate til hvert akvarie. Fordeler denne trykket godt nok eller bør eg heller gå for noe som er mykere.
Tenker at dette kommer til å bli finere under akvariene siden eg kommer til å male disse i samme farge som reolen.

Takker på forhånd så mye for svar
Bruker du kryssfinerplate blir det jo det samme som å sette karet rett på ei bord/hylleplate uten beskyttelse mellom. Ligger det et sandkorn mellom glasset og plata kan det gå dårlig. Jeg ville absolutt brukt isopor eller liggeunderlag.
Tonje_R
Akvariene skal stå i en reol
Er dette en porsareol?

Er reol rett kan du enklest bare bruke gummilister, f eks denne. Du finner ulike lister på nærmeste byggevarebutikk. Denne listen limer du så bare der akvariet hviler på den bærende konstruksjonen. Mener du derimot at du ønsker å forsterke bunnplanten ville jeg ha brukt en solid plate med isopor/celleplast mellom platen og akvariet.
Takker så mye for svar

Ja det er en porsareol.
Tenkte å ha planten under for å få fordelt trykket, siden akvariet bare hviler på bak og framvegg.
Hvor tykk bør planten med isopor være?
Jeg har først en kryssfiner plate. Og en 50MM isoporplate på den igjen.
Kanskje litt overkill, men bedre det at det skulle sprekke.
Er på 540 literen det.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap