Skjellsand

Bruker en "fin" eller "grov" skjellsand fra FK i malawi/tanganyika-kar?
Skjellsand
Hei. Ville ikke brukt slik sand i et Malawikar eller til Tanganyika. Slik sand har skarpe kanter og egner seg lite til å grave/ romstere i (noe disse fiskene ofte gjør). Bruk heller sand som har rundere kanter.
Ok
Ser poenget, men dette brukes til å kalke norske vassdrag, så
det er vel ikke direkte helseskadelig for fisk?
Plussmedlem
Når Felleskjøpet skriver "de grove skjellpartiklene er såpass skarpe at de "biter" godt på glatt is og nedkjørt snø" så sier det seg selv at fisker som graver neppe har godt av disse skarpe partiklene som biter godt fra seg.
Loomis
Når Felleskjøpet skriver "de grove skjellpartiklene er såpass skarpe at de "biter" godt på glatt is og nedkjørt snø" så sier det seg selv at fisker som graver neppe har godt av disse skarpe partiklene som biter godt fra seg.


Støtter den. Ikke minst fordi mange ciklider også siler sand for å få i seg mat.
Bare for å ha sagt det : Hvis du er ute etter skjellsand for å holde pH og GH oppe, kan den også legges i filteret. Der skader den ikke fisken.
Fint
I det minste ett svar her som var litt konstruktivt, da har jeg heldigvis også det meste i en lukket filtermodul
Nettingstrømpe el.l. kan være fint å ha det i
Takker
Da får jeg samle opp det lille jeg har løst i akvariet og legge det i en avdanket strømpe, et prosjekt for jula
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap