Artemiaklekker for storforbruker :

Skal du klekke Artemia i stort, er denne saken ypperlig for dette.
Den er basert på vannbad med varmekolbe. 29 grader i vannet.
Jeg bruker sjøvann i flaskene, da dette ser for meg ut til å gi en
veldig god klekkeprosent. Har en spottlight over for å belyse badet.

Setter en slangeskjøt i enden på luftslangen for å låse denne, slik at den ikke glir ut.

Borer ikke hull i korken, men rett over. Uklekte egg vil synke til bunns, mens eggeskallet flyter i overflaten. Jeg vil ikke ha uklekte egg i Artemiasilen. Dette funker for meg, er lettvint og greit. Skifter til nytt sjøvann vær gang. Da har jeg nyklekket Atremia 3 ganger i døgnet, forer 6 ganger. Da vokser yngelen godt
Kjempesmart å sette hullet litt over. Skal prøve det selv for å unngå uklekte egg.

Jeg likte godt teknikken med å varme opp vannet rundt flaskene. Lettere å holde stabil temp med varmekolbe og større mengde vann.
Ja, du er jo en storforbruker av artemia, Viggo =))

Det går vell med store kvanta der i huset )

Hvilke arter har du til oppforing nå, Viggo ?
Jeg er nysgjerrig =))

Jeg håper du har ett lokk på den flaskekassen, Viggo, ellers blir det vell mye varmesvinn )

Klem Maren =))
Jeg lurer bare på en ting, Viggo =))
Hvordan går det med den Sommerfuglciklide-hannen som du kjøpte på auksjonen, har du den ennå ?
Den kjøpte du av meg )
akvafreak
Hvordan går det med den Sommerfuglciklide-hannen som du kjøpte på auksjonen, har du den ennå ? Den kjøpte du av meg :))
Selvfølgelig
Skal du bruke den i avel, Viggo ?

For det regner jeg med at du skal =))

Maren =))
kansje ett teit spørsmål....bruker du slangen til å slippe artemia rett oppi akvariet eller i en kopp i passende mengde..??
hvordan syns du klekkeprosenten på artemian er med sjøvann? jeg bruker bare en toppa ts med havsat pr 1/2liter vann... jeg har hull i korken, og får ikke noe uklekte egg..ikke mye iallefall
Jeg får mye bedre klekkprosent med sjøvann en med vanlig saltoppløsning.

Har testet dette ut mye i det siste,og kommer til å bruke sjøvann heretter.

Bruker slangen til å pumpe luftbobler ja..Når jeg tapper artemia stenger jeg luften og venter til rekene har sunket ned..og så tapper det gjennom en artemiasil.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap