- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Hvor skal jeg handle (sør-trøndelag)?
Hvor skal jeg handle (sør-trøndelag)?
Postet 01.02.08 kl 23:55
Endret: 02.02.08 kl 18:25
Postet 02.02.08 kl 00:10
Postet 02.02.08 kl 00:15
Vet ikke hvor du bor hen i sør-trøndelag,men anbefaler allikevel dyrebutikken på Orkanger. Der har de kunnskap om det de selger det kan jeg love deg. Jeg var innom dyrebutikken på city cyd på fredagen og skulle kjøpe meg endlers guppy. Ho visste ikke hva det var engang.......Så jeg måtte peke ut fisken for ho...det er dårlig service syns jeg og fikk ikke lyst til å handle der flere ganger.....arcticSom nybegynner lurer jeg på hvor det lønner seg å handle. Bor i sør trøndelag og skal handle i butikk( ikke på nett). Er d noen som har en butikk å anbefale? Skal kjøpe alt fra akvarium til fisker.
Postet 02.02.08 kl 02:02
Postet 02.02.08 kl 02:13
[llikevel dyrebutikken på Orkanger. Der har de kunnskap om det de selger det kan jeg love deg. Jeg var innom dyrebutikken på city cyd på fredagen og skulle kjøpe meg endlers guppy. Ho visste ikke hva det var engang.......Så jeg måtte peke ut fisken for ho...det er dårlig service syns jeg og fikk ikke lyst til å handle der flere ganger.....
City cyd ja, sto foran kassa å venta på hjelp i 10 min. De 3 ansatte på jobb sto å prata om en fest, overså kundene helt.
Når jeg kom hjem satt jeg å leste om fisk og planter jeg hadde kjøpt, ikke engang plantene stemte. Hurtigvoksende og lett plante sa hun, ja haha ikke akurat rett nei... svært vanskelig...
Hvor på orkanger er dyrebutikken?
City cyd ja, sto foran kassa å venta på hjelp i 10 min. De 3 ansatte på jobb sto å prata om en fest, overså kundene helt.
Når jeg kom hjem satt jeg å leste om fisk og planter jeg hadde kjøpt, ikke engang plantene stemte. Hurtigvoksende og lett plante sa hun, ja haha ikke akurat rett nei... svært vanskelig...
Hvor på orkanger er dyrebutikken?
Postet 02.02.08 kl 11:08
simoone[llikevel dyrebutikken på Orkanger. Der har de kunnskap om det de selger det kan jeg love deg. Jeg var innom dyrebutikken på city cyd på fredagen og skulle kjøpe meg endlers guppy. Ho visste ikke hva det var engang.......Så jeg måtte peke ut fisken for ho...det er dårlig service syns jeg og fikk ikke lyst til å handle der flere ganger.....
Hvor på orkanger er dyrebutikken? Den ligger på Mo senteret på fannrem. Like før du kommer til wormdal planteskole. De har stort utvalg av fisker og det er reint og fint i karene og sjelden døde fisk i karene. De skal utvide med en filial nede på Orkanger midlertidig. Deretter skal det bygges et helt nytt lokale hvor både dyrebutikken og veterinærene er under samme tak. det er de nå å men de trenger mye større lokaler. Så butikken går godt, så den er verdt et besøk ja. De kan faget sitt ihvertfall.....
Postet 02.02.08 kl 11:22
Vet ikke hvor du bor hen i sør-trøndelag,men anbefaler allikevel dyrebutikken på Orkanger. Der har de kunnskap om det de selger det kan jeg love deg. Jeg var innom dyrebutikken på city cyd på fredagen og skulle kjøpe meg endlers guppy. Ho visste ikke hva det var engang.......Så jeg måtte peke ut fisken for ho...det er dårlig service syns jeg og fikk ikke lyst til å handle der flere ganger.....Heidi Ingdal[QUOTE=arctic]Som nybegynner lurer jeg på hvor det lønner seg å handle. Bor i sør trøndelag og skal handle i butikk( ikke på nett). Er d noen som har en butikk å anbefale? Skal kjøpe alt fra akvarium til fisker.
Skriver under der altså, er verdt kjøreturen til orkanger, mye hjelp å få, som kunde så får du hjelp fortest mulig, de har ganske bra kunnskap om det de selger Plus at det e koselig der da :p he heh... Akvariene deres ser veldig fine og erne ut
Var selv på city syd å skulle kjøpe meg guppy, det ser nesten ut som om de har for mange kar i forhold til hva de klarer. Det ligger mange døde fisker i flere kar og i vertfall et par kar såg fiskene syke ut! Skal ikke tilbake dit vertfall, pluss at jeg ventet på hjelp i 15 minutter. Han ene holdt på med en annen kunde, mens for den andre så var det mye viktigere med å få på plass varer i hyllene enn å hjelp en kunde...
men vertfall på orkanger er det supert
Om jeg ikke husker feil så vra det ganske bra på Byhaven å sånn i tilfelle orkanger blir litt langt for deg )
Postet 02.02.08 kl 17:35
Postet 02.02.08 kl 17:43
Heidi IngdalDet tar jo ikke mere enn en halv time å kjøre fra tr.heim til Orkanger etter nyveien kom. De har en stor piggrokke der nå som er helt nydelig og begynner å bli husvarm. Det er nesten verdt et besøk bare for å se på den. Godt utvalg i fisker og de kan bestille hvis det er noe spesielt du vil ha.:-)
Helt enig, den er bare helt nydelig Men dyr da
Postet 02.02.08 kl 17:58
Postet 02.02.08 kl 21:25
Anbefalinger
Er fast kunde på valentinlyst (tropehagen zoo), god service og velholdte akvarier.. akvasia på tillertorget er stengt for tiden, men der og hadde de god service, flotte planter og nydelige fisk.
Postet 04.02.08 kl 13:10
Martin ØiangenEr fast kunde på valentinlyst (tropehagen zoo), god service og velholdte akvarier.. akvasia på tillertorget er stengt for tiden, men der og hadde de god service, flotte planter og nydelige fisk.
Akvasia er igjen åpent, og virkelig vært en tur for de som ikke har vært der før.
Rimelig fisk og masser av fagkunnskap. Ved at de holder antallet ansatte nede har de letter for å holde oversikten over hva som skjer i butikken til en hver tid. Dette er det mange butikker som sliter med. Kun korttidsansatte som aldri får muligheten til å sette seg inn i faget.
Tropehagen på City Syd sier selv at de har hatt problemer med sykdom i karene. Men at dette kommer av at de tidligere har tatt inn fisk fra varierende leverandører. Og at dette skal ha blitt bedre nå som de kun handler fra en leverandør.
Men beklageligvis har de også STORE problemer med ansatte som ikke sitter inne med den absolutte nødvendige kunnskapen om fisk. Feks skyttefisk sammen med gullfisk og levendefødere. Og kulefisk sammen med maller.(stygt syn!!) Virkelig synd at en butikk med så stort potensiale skal slite så mye med ansatte som er så lite dedikerte....
Postet 16.03.08 kl 13:45
Hei! Ser du har fått mange svar allerede, men jeg kan jo komme med mine anbefalinger. Jeg har handlet på alle butikkene her i Trondheim unntatt på Byhaven. Mine to favoritter er uten tvil TAM Lade og Dyrenes verden. På TAM er de utrolig hjelpsomme og hyggelige. De jeg har pratet med har absolutt hatt peiling. Spesielt sjefen for akvariedelen, Christer. Stort utvalg og helt grei på pris. Mye forskjellig fisk og velholdte kar. Dessuten får du sett et akvarium på 26.000 liter mens du er der
Dyrenes verden anbefales også, så lenge man får pratet med de "rette folka". Husker ikke navn nå dessverre...
Har også samme erfaring som mange andre her ang. Tropehagen på City Syd. Jeg har dessverre også opplevd at enkelte av "ungjentene" har vært litt for opptatt av andre ting enn å faktisk ekspeditere osv.
Marits Zoo har jeg blitt litt skeptisk til i det siste. Hun er klart billigst på fisk, men personlig syns jeg hun tar inn for mye fisk som er blitt fiksa på.
Dyrenes verden anbefales også, så lenge man får pratet med de "rette folka". Husker ikke navn nå dessverre...
Har også samme erfaring som mange andre her ang. Tropehagen på City Syd. Jeg har dessverre også opplevd at enkelte av "ungjentene" har vært litt for opptatt av andre ting enn å faktisk ekspeditere osv.
Marits Zoo har jeg blitt litt skeptisk til i det siste. Hun er klart billigst på fisk, men personlig syns jeg hun tar inn for mye fisk som er blitt fiksa på.
Postet 16.03.08 kl 22:32
Lille RosinMarits Zoo har jeg blitt litt skeptisk til i det siste. Hun er klart billigst på fisk, men personlig syns jeg hun tar inn for mye fisk som er blitt fiksa på.
Hadde lest mye bra om denne butikken så jeg stakk innom den da jeg var i Trondheim sist. Må si jeg ble ganske skuffet. I denne lille butikken, med forholdsvis få kar, telte jeg tre arter fremavlet i ballongform
Stakk samtidig innom butikken på solsidensenteret og det var en positiv opplevelse. Hyggelig betjening, rent og pent i karene og ikke minst, flere spennende arter
Dyrenes verden fikk jeg også tid til. Mulig jeg kom på en dårlig dag, men det var få spennende fisk og ganske skittent og rotete i karene.
TAM Lade derimot var jeg veldig begeistret for. Rene kar, med stort sett bare en art i hvert kar. Mye spennende fisk og også et brukbart utvalg av saltvann. Dit vil jeg igjen bare for å gå rundt å kose meg
Siden jeg ikke var ute etter å kjøpe så merket jeg meg ikke prisnivået på de forskjellige, og disse fire butikkbesøkene var alt jeg rakk før bussen gikk.
Postet 16.03.08 kl 23:15
Utvalget i de respektive butikkene vil jo variere stort anhengig av når man er der.
Men for å kunne påstå at man har et stort utvalg, bør man også kunne skille de forskjellige artene fra hverandre. Minus poeng til: Dyrenes verden og Tropehagen Zoo på City Syd. Pluss poeng til Akvasia.
Det 26.000 liters karet til Tam var ikke noen fryd for øyet for min del. Lignet for meg mer på et karantenekar for syk og skadet fisk. Med mindre jeg tar helt feil kunne jeg telle minst tre fisk med mer eller mindre store skader. Bla en rimelig stor fisk nesten uten underkjeve. Og en enorm kolloss av en vannskapning som sto å skalla i veggen hele tiden mens jeg var der.
Veldig bra utvalg har de. Det er bra. Men mener at det ikke skal være nødvendig med så skarpt lys i alle karene. For meg virka det som alle fiskene var hvite. Synes det er bedre med noe dempet lys, slik at det er mulig å se fiskene slik de ser ut, før jeg kommer hjem.
Dyrenes verden er etter min mening den butikken som totalt sett kommer best ut for min del. Selv om jeg synes det skorter på fagkunnskapen hos flere av de ansatte. Men de har et ganske bredt utvalg av fisk, fordelt på ganske mange kar. Noe som gir veldig bra oversikt.
Artigt å se både bladfisk og skyttefisk i mer eller mindre naturlige omgivelser. Selv om det må sies at en bladfisk sammen med små tetraer må være dårlig butikk.Må regne med stort svinn iallefall Også godt å se at de tar hensyn til store fisk som Oscar og sølvhai.
Tropehagen Zoo mistet all min respekt den dagen jeg ble nødt til å stoppe et salg av en stim med scalare. Kunden ba faktisk om fisk til et 30l kar!!
Normalt gidder jeg ikke å bry meg, men når kunden ber de ansatte om å plukke ut fisk for han, må det finnes en grense!!
Men for å kunne påstå at man har et stort utvalg, bør man også kunne skille de forskjellige artene fra hverandre. Minus poeng til: Dyrenes verden og Tropehagen Zoo på City Syd. Pluss poeng til Akvasia.
Det 26.000 liters karet til Tam var ikke noen fryd for øyet for min del. Lignet for meg mer på et karantenekar for syk og skadet fisk. Med mindre jeg tar helt feil kunne jeg telle minst tre fisk med mer eller mindre store skader. Bla en rimelig stor fisk nesten uten underkjeve. Og en enorm kolloss av en vannskapning som sto å skalla i veggen hele tiden mens jeg var der.
Veldig bra utvalg har de. Det er bra. Men mener at det ikke skal være nødvendig med så skarpt lys i alle karene. For meg virka det som alle fiskene var hvite. Synes det er bedre med noe dempet lys, slik at det er mulig å se fiskene slik de ser ut, før jeg kommer hjem.
Dyrenes verden er etter min mening den butikken som totalt sett kommer best ut for min del. Selv om jeg synes det skorter på fagkunnskapen hos flere av de ansatte. Men de har et ganske bredt utvalg av fisk, fordelt på ganske mange kar. Noe som gir veldig bra oversikt.
Artigt å se både bladfisk og skyttefisk i mer eller mindre naturlige omgivelser. Selv om det må sies at en bladfisk sammen med små tetraer må være dårlig butikk.Må regne med stort svinn iallefall Også godt å se at de tar hensyn til store fisk som Oscar og sølvhai.
Tropehagen Zoo mistet all min respekt den dagen jeg ble nødt til å stoppe et salg av en stim med scalare. Kunden ba faktisk om fisk til et 30l kar!!
Normalt gidder jeg ikke å bry meg, men når kunden ber de ansatte om å plukke ut fisk for han, må det finnes en grense!!
Postet 17.03.08 kl 00:11
Postet 17.03.08 kl 01:33
Postet 17.03.08 kl 02:29
Hmm....Sør-Trøndelag spør du. Noen som kan si noe om gode / ikke fullt så gode butikker utenfor Trondheim? Jeg kjører ofte gjennom store deler av Sør-Trøndelag,og det hadde vært interessant å se hva som finnes ellers i fylket.
Min erfaring med Trondheims butikkene:
-Dyrenes verden: Stort utvalg. Lite død/syk fisk. Kan være litt vanskelig å få fatt i kyndig hjelp. Men de er flinke til å bruke internett for å få info.Og det blir ofte rett ;o)
-Tam Lade,gleder jeg meg til å dra til i dag. Har ennå ikke vært der.
-Marits, har kunnskaper om det som selges, men finner sjeldent fisk der.Hun har ikke så mange,men gode planter til ok pris. Karene ser greie ut,med unntak av noen døde fisker av og til.... Mener hun har lavere priser enn de fleste andre. Men hva pokker gjør alle ballongene der ?(siste:Ballong Sommerfuglciklide)
- Tropehagen CitySyd:Ikke enkelt å få hjelp der.Spesielt ikke av noen som vet hva de snakker om ang.fisk. Men, de hadde endel spennende fisk sist jeg var der. Men,var mange kar døde /døende individer i.
-TropehagenByhaven: Siden denne er reåpnet varjeg spent da jeg dro dit. Ganske stor akvarieavdelig, men lite spennende. Nesten bare knøttsmå stimfisker,og store slørhaler. Det var ei ungjente som renset noen bur,rett ved akvariene,uten å spørre om jeg ønsket hjelp.Og bakdisken satt det en unggutt og leste et blad.Han så ikke opp da jeg kom en gang,og rørte seg ikke den tida jeg var der. Glemte å sjekke om han var utstoppa....
Min erfaring med Trondheims butikkene:
-Dyrenes verden: Stort utvalg. Lite død/syk fisk. Kan være litt vanskelig å få fatt i kyndig hjelp. Men de er flinke til å bruke internett for å få info.Og det blir ofte rett ;o)
-Tam Lade,gleder jeg meg til å dra til i dag. Har ennå ikke vært der.
-Marits, har kunnskaper om det som selges, men finner sjeldent fisk der.Hun har ikke så mange,men gode planter til ok pris. Karene ser greie ut,med unntak av noen døde fisker av og til.... Mener hun har lavere priser enn de fleste andre. Men hva pokker gjør alle ballongene der ?(siste:Ballong Sommerfuglciklide)
- Tropehagen CitySyd:Ikke enkelt å få hjelp der.Spesielt ikke av noen som vet hva de snakker om ang.fisk. Men, de hadde endel spennende fisk sist jeg var der. Men,var mange kar døde /døende individer i.
-TropehagenByhaven: Siden denne er reåpnet varjeg spent da jeg dro dit. Ganske stor akvarieavdelig, men lite spennende. Nesten bare knøttsmå stimfisker,og store slørhaler. Det var ei ungjente som renset noen bur,rett ved akvariene,uten å spørre om jeg ønsket hjelp.Og bakdisken satt det en unggutt og leste et blad.Han så ikke opp da jeg kom en gang,og rørte seg ikke den tida jeg var der. Glemte å sjekke om han var utstoppa....
Postet 17.03.08 kl 07:45
Mine erfaringer
- Dyrenes verden har jeg besøkt et par ganger, og er ganske skuffet over servicen, men det er bra utvalg i fisk. Sist gang jeg var der, var det minst 30 døde guppyer og ingen som så ut til å bry seg. Forøvrig virker det som om de er noe dyrere enn gjennomsnittet.
- Tam Lade har jeg ikke besøkt, men har høye forventninger.
- Marits har jeg mailet med og besøkt. Vet ikke helt hva jeg synes om kunnskapen, men karene virket rene og fine. En død fisk.
- Tropehagen CitySyd: Alltid stappfull av folk, og derfor vanslelig å få hjelp. De prakket på meg neontetra og molly, og mente at dette var en finfin kombinasjon, og mente det fortsatt da jeg ringte for å klage. Som regel noen døde fisk.
- Solsiden Zoo: Her har jeg vært en god del, og trives godt. Sjelden det er døde fisk og utvalget er bra. Dessverre har de "golfballer" til salgs og kampfisk i ørsmå beholdere, noe som trekker ned, men av en eller annen grunn trives jeg der allikevel. Barbro er hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik, men styr unna de andre.
- Akvasia var en skuffende opplevelse; dårlig service, dårlig utvalg i fisk og planter og rotete butikk. Bra utvalg i akvarieutstyr.
- Tam Lade har jeg ikke besøkt, men har høye forventninger.
- Marits har jeg mailet med og besøkt. Vet ikke helt hva jeg synes om kunnskapen, men karene virket rene og fine. En død fisk.
- Tropehagen CitySyd: Alltid stappfull av folk, og derfor vanslelig å få hjelp. De prakket på meg neontetra og molly, og mente at dette var en finfin kombinasjon, og mente det fortsatt da jeg ringte for å klage. Som regel noen døde fisk.
- Solsiden Zoo: Her har jeg vært en god del, og trives godt. Sjelden det er døde fisk og utvalget er bra. Dessverre har de "golfballer" til salgs og kampfisk i ørsmå beholdere, noe som trekker ned, men av en eller annen grunn trives jeg der allikevel. Barbro er hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik, men styr unna de andre.
- Akvasia var en skuffende opplevelse; dårlig service, dårlig utvalg i fisk og planter og rotete butikk. Bra utvalg i akvarieutstyr.
Postet 30.04.08 kl 15:31