Kjøpe nytt akvarium

Nå har jeg leitet opp og ned og i mente etter hvor jeg skal kjøpe meg et nytt akvarium.
Mange av butikkene har jo ikke hjemmeside, eller en ufullstendig hjemmeside.

Det jeg jakter på er vel egentlig et Juwel Rio 400 + - 100L

Jeg har sett at dahlsdyrerike har det til en god pris, men er en smule langt og kjøre fra kristiansand og bort dit.

Noen som vet om butikker som er nærmere som har Juwel eller lignede akvarium?

Ekke så alt for sugen på og kjøre i 10-11 timer til nå, etter som jeg avla 2241km i går fra Roma til kr.sand!
TAM fører de, så da er det mulig at Tropehagen zoo har de da de er samme kjede..!?!
Kan få kommer til Bergen og kjøpe til en god pris... om du vil kjøre enda lengre.....
Mariflyfly
Kan få kommer til Bergen og kjøpe til en god pris... om du vil kjøre enda lengre.....

Hahaha slid!

Jeg endte faktisk opp med et på 180L, litt mindre enn planlagt men tror jeg kom ut på en rimelig grei pris.

Med akvarie (180), benk, armatur (2xT8 lysrør), 10kg grus (sort), 10kg sand (sort), 2 planter, 3 steinere (passelig store), varmekolbe, AM-Top utvendig filter + annet dill dall til vannet og filteret.
Endte opp med en pris på 6300, tror ikke det skal være så galt!

Så nå er karet oppe og kjører

Så da må jeg bare finne ut av hva slags fisk jeg skal ha oppi, hakke tenkt så langt ennå.

Edit: Alt ble forresten kjøpt på Tropehagen i vågsbygda
Med 180 liter så har du jo ganske mye å velge i. Tetra, rasbora, Corydoras, div algespisere (SAE, FF, Otto)

Jeg har selv ca 180 liter, og har satset på en stim på 25 kobbertetra, noen kuhli-ål, 2 ancistrus og 4 SAE. SAE blir for store etter hvert, men satser på å kunne kjøpe større akvarie i løpet av ett år.

-Tim
Godt at jeg har litt god tid på meg før jeg kjøper noe da iallefall

Hva er en SAE?
SAE=Siamese algae eater.

Veldig pen og aktiv fisk.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6381

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap