- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Noen som vet om butikker som har copella, pyrrhulina, nannostomus e.l. i østlandsområdet?
Noen som vet om butikker som har copella, pyrrhulina, nannostomus e.l. i østlandsområdet?
Jeg har en stim med Nannostomus beckfordi, men er på jakt etter 2 andre arter som passer med Apistoer.
Copella og Pyrrhulina arter har jeg fått med meg skal passe bra, og selvfølgelig andre Nannostomus arter. Problemet er at jeg ennå ikke har sett noe annet enn Nannostomus beckfordi i butikkene, med et lite untak: Arken Zoo på Sandvika storsenter hadde 7 stk Nannostomus marginatus på fredag, men de var i et kar med noe død fisk så jeg droppa det. Mulig jeg prøver meg på Chilodus punctatus som de har i den andre butikken på storsenteret.
Noen som vet om andre butikker i østlandasområdet som har noen av disse artene?
Copella og Pyrrhulina arter har jeg fått med meg skal passe bra, og selvfølgelig andre Nannostomus arter. Problemet er at jeg ennå ikke har sett noe annet enn Nannostomus beckfordi i butikkene, med et lite untak: Arken Zoo på Sandvika storsenter hadde 7 stk Nannostomus marginatus på fredag, men de var i et kar med noe død fisk så jeg droppa det. Mulig jeg prøver meg på Chilodus punctatus som de har i den andre butikken på storsenteret.
Noen som vet om andre butikker i østlandasområdet som har noen av disse artene?
Postet 15.07.12 kl 16:24
Postet 15.07.12 kl 20:30
Dahls dyrerike
Heisann!
Dahls får inn Nannostomus mortenthaleri til uka, torsdag eller fredag. Følg med på facebook-siden til butikken for mer info, vi legger ut beskjed så fort de er i hus...
KnutA
Dahls får inn Nannostomus mortenthaleri til uka, torsdag eller fredag. Følg med på facebook-siden til butikken for mer info, vi legger ut beskjed så fort de er i hus...
KnutA
Postet 15.07.12 kl 20:40
Buddy lillestrøm
har noe nannostomus inne vet jeg. Så eques i hvert fall i går.
Postet 15.07.12 kl 21:45
Postet 15.07.12 kl 23:14
Postet 16.07.12 kl 00:54
Postet 17.07.12 kl 00:17
Postet 17.07.12 kl 17:17
Postet 18.07.12 kl 00:05
Har fått inntrykk av at de fleste her inne med Pyrrhulina zigzag har dem fra en stamme som ble tatt inn av et eller annet kjent navn for en god stund siden. Husker ikke i farta akkurat hvem det var som tok dem inn eller hvem som sitter på fisker fra denne stammen nå, men det er garantert noen andre her inne som vet hva jeg snakker om.
Redigert: Søkte litt, og her skriver Mona O at hun fikk sin stamme fra Tom C. Mulig det er dette jeg tenker på. Fant en del når jeg bare søkte på Pyrrhulina zigzag, det går jo eventuelt an å ta kontakt med noen av dem som skrev for noen år siden at de hadde dem.
Redigert: Søkte litt, og her skriver Mona O at hun fikk sin stamme fra Tom C. Mulig det er dette jeg tenker på. Fant en del når jeg bare søkte på Pyrrhulina zigzag, det går jo eventuelt an å ta kontakt med noen av dem som skrev for noen år siden at de hadde dem.
Postet 18.07.12 kl 12:18
Endret: 18.07.12 kl 12:27