ciklide?

Hei kan noen hjelpe meg? jeg har fått 2 fisker som jeg ikke vet hva heter. Har letet i fiskegaleriet men finner den ikke.jeg tror det er en type ciklide.

MHV. jesper
Kan det være en kurvciklide?
ciklide?
det ligner, men jeg er ikke helt sikker.
Mener bestemt at det ikke er en kurvciklide, men hva slags det er, aner jeg ikke...
Har en magefølelse på at det er en søramerikaner, men dette er absolutt ikke mitt felt overhodet.. :-S
Det ser ut til å være en Nicaraguaciklide, Hypsophrys nicaraguensis.

Relativt fredelig ciklide, bortsett fra i leketiden. Spiser ikke planter men graver i leketiden. Aller best egnet for større ciklideakvarier uten spesielt aggressive arter. Akvariet bør innredes med mye stein og gjemmeplasser. I selskapsakvarier på 350 liter eller mer ignoreres stort sett andre fisker, i mindre akvarier kan kan andre fisker bli "satt på plass" når de yngler. Kan spise små fisker. Ettersom det stort sett kun finnes akvariestammer i handelen kan fargeintensiteten være varierende. For å oppnå sterkest mulig farge på dem bør de vokse opp i lavere temperatur (21-24 C).

ciklide?
takk for tippset du har nok rett , det ligner på en Nicaraguaciklide, Hypsophrys nicaraguensis.
tusen takk.

MVH. jesper
Tilfeldig bekjentskap
© Esben Solfjell
Reklame for plussmedlemskap