albino panser malle.

kjøpte noen nye pansermaller igår. skulle ha 3 flekkede men det var bare en igjen av dem. jeg kjøpte den, èn metall pansermalle og èn til.
en albino. men det står ikke noe om albinoen i fiske basen, så når jeg registrerer den til akvariet mitt (om dere skjønner hva jeg mener) hva skal den listes opp som da?
som en metall panser malle? eller går albinoen for å være egen art?
(på kviteringa står det bare "pansermalle mix" dette vil forøverig bli månedens fisk hos tropehagen zoo i november)
men registreres den som metallpanser malle eller?
ble litt i tvil nå! :-S
De albino Corryene som blir solgt i buttiken er stort sett Corydoras Aeneus, eller metall panser malle som du kaller de.

Jeg synes det er dålig av en butikk å ikke bruke korekt latinsk navn på fiksene de selger.

E
vel. Tropehagen Zoo er strengt tatt ikke den beste butikken å kjøpe fisk i.
men må inrømme at igår var det bedre betjening enn det pleier å være.
normalt greier ikke betjeningen å skille kjønnene på en palettciklide, å d greide de igår.
men det er tropehagen som er nærmeste butikk her så...
men ok, da lagrer jeg den på metall panser malle da! danke!
Hehehe. Har samme erfaring fra Tropehagen Zoo - den Tropehagen-butikken jeg vanligvis bruker. Jeg har opplevd blandet kunnskap på butikken "min", og, ja, jeg HAR fått feil kjønn på palett der... Det var første gangen jeg kjøpte og visste ikke bedre selv. Den største paletten i akvariet trodde de var ei dame. Det er ikke mulig å bli mer klassisk hannpalett. Så jeg kom hjem med to hanner. Det ble det slåsskamp av!
Men, likevel, det har vært bedre der enn kunnskapen på de lokale dyrebutikkene, dessverre. Jeg skal egentlig ikke klage, for jeg har et veldig godt forhold til en av dem.
Enda mer synd er det at i de butikkene jeg har funnet sånn noenlunde brukbar kunnskap, så har det dessverre vært dårlig kvalitet på fisken, så kunnskapen har kanskje ikke vært så god som jeg har trodd?

Så moralen her er vel egentlig: ikke stol på dyrebutikker. Jeg har ennå til gode å ikke få feil info i en dyrebutikk!

Men dette ble vel egentlig en aldri så liten avsporing?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap