Hva heter denne fisken?

Hva heter denne?
Ingen som vet?

Hmm.. nei denne har jeg ikke klart å finne ut av enda....

Du har ikke et bilde der fisken er i fokus vel?
skal prøve å få tatt ett i løpet av dagen.
Den ser ufattelig fin ut i fargene? Håper også på flere bilder, Jeg har aldri sett liknende.
Flere bilder.

Bildene er ikke noe spesiellt skarpere enn det første men...
Det var veldig vanskelig å ta bilde av de. De er meget kjappe.

Jeg har 2 stk av den og har hatt de i ca 2 uker. De to følger etter
hverandre hele tiden, det ser ut som om de leker.

Når det er mat å få er de
veeeeldig aktive.

De er ikke så store, 3 cm kanskje. Har egentlig blitt veldig glad
i dem. De er aktive hele tiden så når jeg skulle ta bilde, slapp jeg nedi ett par
algeeter-tabletter.

De har vakre farger, synes i hvertfall jeg, og skulle gjerne likt å finne ut hva de heter
og finne litt fakta om dem.
Uff, jeg fikk en sånn ekkel følelse av at fargen på fiskene dine ikke er ekte.
De er ikke tatoverte vel?
Det håper jeg inderlig ikke!
Men jeg har ihvertfall aldri sett lignende, og fine var de!
Håper noen her kan kvele min ekle følelse? :S
Tatovert??? Nei, nei, nå fikk jeg sjokk.
Det tror jeg ikke noe på, håper i hvertfall ikke det.
Jeg kjøpte dem i en seriøs dyrebutikk på Hamar.
Dyrebutikken heter Heroe's Dogshop, i år har de holdt på i 30 år og jeg handler nesten alt jeg skal ha der. De har meget flinke og snille ansatte som alltid kommer med ett smil. Dyrebutikken har alt av dyr: hunde- og katte-utstyr, fugler, kaniner, marsvin, rotter og mus og selvfølgelig akvarieutstyr og fisker. Butikken ble nylig kåret til verdens beste dyrebutikk.

Lussi
Uff, jeg fikk en sånn ekkel følelse av at fargen på fiskene dine ikke er ekte. De er ikke tatoverte vel? Det håper jeg inderlig ikke! Men jeg har ihvertfall aldri sett lignende, og fine var de! :) Håper noen her kan kvele min ekle følelse? :S

Det var min første tanke også. Jeg har heller ikke sett noe lignende, og fargene ser ikke helt ekte ut. På den annen side, dersom de er tatoverte, har tatovøren tatt seg bryet å få dem veldig like. Jeg vet ikke... Jeg vet virkelig ikke.
Huff, dere skriver akkurat det jeg har sittet å tenk, men jeg synes også farge mønsteret virket for likt til at dette vel kan stemme? Ring butikken i morgen og få navnet på fiskene.
For en gangs skyld, er det ikke jeg som må bringe de dårlige nyhetene på bordet

Jeg syntes også disse fargesammensettingene ser noe mistenkelige ut. Siden bildene ikke er bedre enn de er - eller skal vi si at fiskene ikke er mer lystne på å komme på trykk enn de er? - er det vanskelig å si dette 100%.
Jeg syntes kroppsformen ligner mistenkelig på en del barber, dette er vel av de mer vanlige fiskene å jukse litt med.
Gry
Ring butikken i morgen og få navnet på fiskene.

Ikke så lett å få forklart dyrebutikken hvordan fisken ser ut per telefon, så jeg skal prøve å få sendt ett brev med bilde til butikken i morgen.

Sender en mail til en jeg kjenner nå jeg, og spør. Han har god peiling på faget, men det er ikke sikkert han vet det heller, siden dere ikke vet det.

Vå får se, dette må jeg finne ut av

Snakkes!
aquafish
Sender en mail til en jeg kjenner nå jeg, og spør. Han har god peiling på faget, men det er ikke sikkert han vet det heller, siden dere ikke vet det.

Han visste ikke hva slags fisk jeg har. Han hadde aldri sett eller hørt om den og kunne ikke huske å ha sett den i akvariebøkene sine heller.
Han trodde fiskene var en type Tetra.

Jeg sender brev til dyrebutikken så fort som mulig (hadde vært mye enklere hvis de hadde hatt mail, men...)
Hvilken butikk er det og hvor ligger den?
denne fisken?
Frank Angell
Jeg syntes kroppsformen ligner mistenkelig på en del barber

DET var min første tanke også! minner litt om barber, men er ikke de fleste barber litt rundere i formen? som eks tigerbarbe?

se på denne fisken: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6417

tror ikke det er den, men den likner litt.
den har ikke de samme sterke fargene, men ifall de er tatoert på så... synes gattfinnene er litt forskjellige, men om det ikke er denne arten, så er det vel muligens en liknende?

tviler igrunn på at det er den da. finnene på dine fisker har sterkere farge, å det å tatoere finnene på en fisk blir vel litt mer en de får til?

hah! for å være helt ærlig ble jeg veldig nyskjerrig på å finne ut hvilken fisk det der er! å jeg kommer ikke til å få ro i sjela før jeg har funnet det ut! :-P

om du har ett digital kamera hvor man kan stille på ett slags "sportsmodus" kan det hjelpe med å få skarpere bilder.
jeg bruker den instillingen når jeg tar bilder av fisk som svømmer og rører seg fort og mye.
det er ikke bare tatovering disse idiotene driver med, nei da, de farger fiskene også. Sterke fargepigmenter og sterke stoffer, så det er bare en liten brøkdel av de fargede fiskene som overlever. Blir så forb....!!
Jeg tror ikke fisken er tatovert. Jeg er temmelig sikker på at jeg har sett den arten før på bilder, men husker ikke hvor selvfølgelig.

Jeg synes det ser ut som en rasbora-art. Det finnes mange rasboraer med flotte farger, både på finnene og kroppen.

Denne Rasbora-arten, en Rasbora rubrodorsalis har for eksempel rødlige finner, den også (men det er ikke den arten som er omtalt i tråden, altså) Ville bare vise at det finnes fargerike slike også.
Cyprinella lurensis ( Amerikansk rødfinnet barbe )
Mener bestemt at Ciklide har rett:

Tidligere het den Notropis lurensis, nå heter den Cyprinella lurensis.

Kaldtvannsfisk fra Nord-Amerika: 15 - 25 grader. Bør ikke overvintres for varmt, da blir den lett syk.

Artig at du har denne, jeg har ikke sett den i handelen på mange, mange år !
Oj!! Nå ble jeg rent glad her! Så flott at det ikke var som vi fryktet :0)
Kjempe fin fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap