Pakistan eller polka-dot?

Har tre botia jeg kjøpte som polka-dot (kubotai) botia. Når jeg ser på bildene i fiskebasen ser jeg at de også likner veldig på pakistanbotia, spesielt det 1. bildet i basen. Jeg kjøpte fiskene på Akvariemagasinet i Oslo, og der pleier de vel å vite hva de har. Men på den annen side: det ble også sagt at polka-dot botia passet utmerket i min 125-L, og var mer egnet enn praktbotia til sneglebekjempelse hos meg pga mindre størrelse. Ser i basen her at polka-dot bør ha minst 375 L, så der har jeg isåfall blitt lurt. Pakistanbotia, derimot, står med min. 100 L.

Legger ved et bilde. Det er dessverre ikke så bra, men håper dere får et inntrykk. Fiskene er ca 5-6 cm, og på størrelse med paletthunnen min, som dere ser.
Polka-dot
Jeg er 100 % sikker på at det er en polka-dot botia.
Men de ligner veldig på denne her også. Hvordan ser du forskjell?
Ja, den
ligner litt på den, men det er ikke et typisk utseende på en pakistan botia. Er ikke en gang sikker på om det er en pakistanbotia..........
Hvis du ser på de andre bildene av pakistan botia i fiskebasen
ser du at de ikke ligner noe særlig på din
er polka-dot botia.

Bildet i basen må være feil. har slike selv
Enig med deg der, den likner mest flertallet av polka-dot bildene. Var nok litt ønsketenking at det kunne være pakistanbotia istedenfor polka-dot pga karstørrelsen. Har visst blitt lurt av selger her. Og lært at jeg må sjekke fisken her før jeg kjøper. Er nok litt naiv og stoler som regel på hva selger forteller meg, spesielt i butikker som ikke er "spesialister" på både marsvin, undulat, hund OG fisk
Polkadott! de er så fine.
Lurt eller ikke...
Hei.
Tror nok det er en kubotai du har der.
Selv har vi Praktbotia, Pakistanerbotia, kubotai, striata og skunk eller muse botia i et og samme 375l. Min erfaring er at kubotaien ikke vokser så fryktelig fort. Praktbotia'n krever en del plass og pakistaneren blir ganske raskt rimelig stor. Tror nok det skal gå bra en stund om du ikke har fler enn 5-6 stykker oppi der. Gi dem noen gjemme steder så vil de nok trives. Etter hvert bør du nok gi de større kar, skal du ha botia i et kar mindre enn 375 bør du ned i striata eller musebotia. Lykke til
Det ser veldig ut som polkadot du har. Det er utrolig sjarmerende fisker. Jeg har 4 selv, og de er noen skikkelige rakkarer!
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap