Identifikasjon av malawi

Hei!

Jeg har tre bilder vedlagt, og jeg kan ikke finne ut hva disse to artene er.

Kan noen hjelpe meg?

Den blå finner jeg mange fisker som ligner, men jeg er ikke sikker. De to andre finner jeg ikke noe sted.

Setter stor pris på all hjelp.
Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann
Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn
Bilde 3 fryeri, hunn
Protomelas taeniolatus
Malawi er best
Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn

Er enig i bilde 1 og 2, men bilde 3 ser ut som en Protomelas taeniolatus hunn.

Thomas A Eriksen
[QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn

Jeg stusset litt selv se.
for visst du ser på ansikt, og den stripen som går gjennom fisken, på ryggen. Er den akkuratt lik Fryeri hannen. Men, det kan godt henne du har rett Thomas.

Beklager visst jeg tok feil.
Malawi er best
[QUOTE=Thomas A Eriksen][QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn

for visst du ser på ansikt, og den stripen som går gjennom fisken, på ryggen. Er den akkuratt lik Fryeri hannen. Men, det kan godt henne du har rett Thomas.

hehe, ikke alltid så lett med malawi. :O)

Er ganske sikker på at det er snakk om en Protomelas taeniolatus hunn. Fryeri hunner er mer avlange i kroppen og ikke så høye.
Thomas A Eriksen
[QUOTE=Malawi er best][QUOTE=Thomas A Eriksen][QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn

hehe, ikke alltid så lett med malawi. :O)

Er ganske sikker på at det er snakk om en Protomelas taeniolatus hunn. Fryeri hunner er mer avlange i kroppen og ikke så høye.
okei, da lærte jeg noe nytt i dag også
Halla!

Må si meg enig med Thomas her. Måtte sjøl ned i kjelleren å sjekke mine freyeri`er. Ja min hunn var avlang og ikke høy den også

Så da har du ivertfall enda et svar.

Mvh Jan Rune
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap